PKP SA wybrały projektanta na opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy i budowy dworców kolejowych Doliny Popradu. W sumie do przebudowy przeznaczono osiem obiektów, powstać ma też pięć nowych dworców. Inwestycja zakłada przywrócenie obiektom funkcji obsługi pasażerów.
Przedmiotem przetargu ogłoszonego przez PKP SA jest opracowanie dokumentacji przedprojektowej, okołoprojektowej i dokumentacji projektowej technicznej wielobranżowej oraz prowadzenie nadzorów autorskich nad realizacją robót budowlanych w ramach inwestycji polegającej na przebudowie i budowie dworców kolejowych Doliny Popradu. W sumie projekt obejmuje 16 lokalizacji.
W ośmiu przypadkach (Stary Sącz, Barcice, Rytro, Piwniczna-Zdrój, Piwniczna, Wierchomla Wielka, Żegiestów, ŻegiestówZdrój) przewidziana jest przebudowa dworców. W dwóch lokalizacjach (Młodów, Zubrzyk) istniejące dworce zostaną zburzone, a w ich miejscu pojawią się nowe obiekty. Ponadto w trzech miejscach (Nowy Sącz Biegonice, Łomnica-Zdrój, Milik), gdzie aktualnie nie ma dworców, powstaną nowe budynki. We wszystkich lokalizacjach przewidziano zagospodarowanie otoczenia. Ponadto trzy przystanki bez budynku dworca będą podlegać nowemu zagospodarowaniu terenu z małą architekturą. Chodzi o Andrzejówkę, Muszynę-Zdrój i Powroźnik. Więcej o zakresie prac pisaliśmy
tutaj.
Na projektanta PKP SA wybrały konsorcjum firm Safege S.A.S. i Karpiel Stanisław Usługi Architektoniczne. Wykonawca będzie miał 36 tygodni na wykonanie dokumentacji, a cena jego oferty sięga kwoty 1,47 mln zł brutto.
PKP SA informują, że rozpoczęcie prac budowlanych jest planowane w połowie przyszłego roku. Inwestycja zakończy się natomiast w II połowie 2019 r.