Warszawski ZTM rozstrzygnął przetarg na ośmioletnią obsługę komunikacyjną z wykorzystaniem 50 autobusów 18-metrowych. Została wybrana oferta Arrivy, która zaproponowała autobusy CNG z najniższą stawką za wozokilometr.
Przedmiotem ogłoszonego w styczniu przetargu jest obsługa linii od 1 grudnia 2018 r. do końca 2026 r. w wymiarze ok. 4 mln wozokilometrów rocznie. ZTM przeznaczył na to 347,8 mln zł brutto. Przewoźnik ma zapewnić 50 pojazdów w ruchu oraz cztery autobusy rezerwowe. Premiowane są pojazdy gazowe. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
tutaj.
Dzisiaj (24 kwietnia) zamawiający poinformował o rozstrzygnięciu postępowania, o które
ubiegało się czterech znanych już w Warszawie przewoźników. Ostatecznie, zgodnie z przewidywaniami, wybrano ofertę Arrivy Bus Transport, która zaproponowała najniższą stawkę za wozokilometr, wynoszącą 7,97 zł. Firma, podobnie jak inne podmioty, do świadczenia usług wykorzysta MAN-y na CNG.
ZTM tradycyjnie stawia wysokie wymagania względem przewoźnika. Każdy pojazd musi przejść certyfikację zgodności z wymaganiami. Kierowcy powinni posługiwać się językiem polskim co najmniej w stopniu średniozaawansowanym, znać układ komunikacyjny Warszawy oraz przepisy taryfowe i porządkowe. Wymagane są też jednolite stroje. Ponadto przewoźnik musi zatrudniać w oparciu o umowę o pracę. Określone są też szczegółowe wymagania dotyczące zaplecza i zakresu obsługi codziennej.