Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie podpisał z Arrivą kolejny kontrakt na obsługę komunikacyjną – tym razem z wykorzystaniem krótkich 9-metrowych wozów. Po raz pierwszy na ulice stolicy wyjadą tureckie Otokary. – To ostatni kontrakt z prywatnym przewoźnikiem na pojazdy diesla – mówi Katarzyna Strzegowska, wicedyrektor ZTM.
Umowa przewozowa między ZTM a Arrivą została zawarta dzisiaj (28 maja) rano o godz. 9:30. Zgodnie z nią przewoźnik ma świadczyć usługi z wykorzystaniem 25 autobusów 9-metrowych i zapewnieniem dziewięciu pojazdów rezerwy. – To ostatni kontrakt z prywatnym przewoźnikiem na autobusy dieslowskie – mówi Katarzyna Strzegowska, wicedyrektor ZTM.
Autobusy wyjadą na ulice 22 grudnia. Kontrakt będzie obowiązywał do 2026 r.. Przewoźnik zgłosił stawkę 6,76 zł brutto za wozokilometr, co daje wartość kontraktu na poziomie 135 mln zł. Rocznie przewidziano 2 mln wozokilometrów. – Autobusy mają zastąpić obecny, kończący się kontrakt Europy Express City – mówi Strzegowska. Niskopodłogowe autobusy będą wyposażone w biletomaty, elektroniczną informację pasażerską, białe wyświetlacze, klimatyzację oraz systemy zliczania pasażerów.
Arriva zaoferowała tureckie autobusy Otokar Vectio C. – Wprowadzamy nowy model autobusów na ulice Warszawy. Jesteśmy po wstępnych uzgodnieniach technicznych z przewoźnikiem. Przedstawiciele producenta byli już w Warszawie – zarówno u nas, jak i u przewoźnika. Znają nasze wymagania i oczekiwania. Teraz ciężka praca przed nami, żeby w pełni wyposażone autobusy wyjechały na ulice Warszawy – mówi Strzegowska.
W postępowaniu zawarto też klauzulę społeczną. – Wszyscy kierowcy muszą być zatrudnieni w oparciu o umowę o pracę. To operator decyduje, czy będzie to w pełnym wymiarze pracy, czy na poszczególne części etatów – mówi Katarzyna Strzegowska. ZTM tradycyjnie stawia wysokie wymagania dotyczące zaplecza, przygotowania kierowców.
– To drugi kontrakt Arrivy w Warszawie, z czego się cieszymy. Usługi są świadczone na wysokim poziomie. Na pewno przyczynia się do tego forma rozliczenia: to kolejna umowa, w której punktujemy i wynagradzamy finansowo ponadprzeciętne świadczenie usług. Zarówno Arriva, jak i inni operatorzy z tych bonusów korzystają – zauważa wicedyrektor ZTM.
Wcześniej, pod koniec października, na ulice Warszawy
wejdzie ITS Michalczewski, który będzie świadczył usługi z wykorzystaniem 25 autobusów gazowych długości 12 metrów. – To będzie dodatkowy tabor na ulicach Warszawy – mówi Strzegowska. Niebawem powinna rozstrzygnąć się też kwestia przetargu na 50 gazowych pojazdów 18-metrowych, który
wygrała Arriva. – Czekamy na pisemne uzasadnienie, by móc doprowadzić do podpisania umowy na wdrożenie 18-metrowych pojazdów – zaznacza Katarzyna Strzegowska.