Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Balzola zamknęła centrum Olsztyna

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-03-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Balzola zamknęła centrum Olsztyna
fot. Martyn Janduła
Od niedzieli (8 marca), kiedy hiszpańska firma Balzola zamknęła centrum miasta dla ruchu, by rozpocząć budowę tramwaju, minęło już kilka dni. Robotnicy przystąpili ostro do pracy, bo do października wszystko musi być gotowe.

Odcinek w Śródmieściu to ostatnia część dużego projektu tramwajowego, który realizuje Olsztyn. Przetarg na jego budowę wygrało konsorcjum firm Balzola Polska z Warszawy i Construcciones y Promociones Balzola SA z Bilbao. Koszt jego zrealizowania wyniesie około 25 mln zł.

Już w niedzielę 8 marca zamknięto główne ulice w mieście. Robotnicy przystąpili potem do usuwania górnych warstw asfaltu. Tak jak planowano, przez plac budowy przejeżdżają wyłącznie autobusy, które przez przewiązkę zmieniają w połowie al. Piłsudskiego pas ruchu. – Planujemy utrzymać przedstawioną organizację ruchu do połowy lipca. Chcielibyśmy zrealizować najpierw północą nitkę do aresztu oraz południową nitkę do Kościuszki. W połowie lipca dojdzie do zamiany nitek – informuje Mieszko Szyszkowicz, przedstawiciel firmy Balzola.

W ramach tej realizacji firma całkowicie przebuduje infrastrukturę podziemną. Będzie od podstaw budować sieci deszczowe oraz przebudowywać sieci grawitacyjne, wodociągi, gaz i telekomunikację. W ostatnim etapie robót powstanie torowisko połączone z buspasem.

Tylko część trasy tego ostatniego odcinka będzie dwutorowa. Dwa tory zostaną doprowadzone jedynie do centrum handlowego. Dalej trasa będzie jednotorowa, ale to odległość mierzona jednym przystankiem. Nowością w Olsztynie będą wspólne przystanki dla tramwajów i autobusów na tym ostatnim odcinku, co przyśpieszy przesiadki, a to za sprawą połączenia buspasa z torowiskiem tramwajowym, które znajdą się na środku jezdni.

Jak podają służby miejskie, policjanci na razie pouczają kierowców, którzy nie patrzą na znaki. Jednak takich osób, które nie stosują się do przepisów, jest coraz mniej. Później nie będzie już dla nich taryfy ulgowej. W godzinach popołudniowych w centrum było nad wyraz spokojnie. W okolicach nie było zbytniego ruchu samochodowego. Sporo natomiast pojawiło się pieszych na chodnikach. Wzrosło także zapełnienie autobusów.

– Trudność tego etapu bierze się stąd, że wkroczyliśmy do ścisłego centrum miasta, na początek gruntownie przeorganizowując rozwiązania komunikacyjne – pisze na swoim blogu prezydent miasta, Piotr Grzymowicz. – Zmian w takiej skali nie było od dziesięcioleci. W międzyczasie diametralnie zmieniła się liczba samochodów i nasze nawyki transportowe, ale nie ma innego wyjścia – musimy przez to przejść! Apeluję też o cierpliwość. Jeśli coś w nowej organizacji ruchu nie zagra, będziemy to poprawiali i szukali lepszych rozwiązań – pisze Grzymowicz.

Prezydent wyjaśnia także, że gdyby nie konieczność zamknięcia inwestycji w tym roku, wynikająca ze zobowiązań wobec Unii Europejskiej, można byłoby prace rozciągać w czasie i łagodzić ich skutki. – Dzisiaj, po dramatycznym rozstaniu się z hiszpańskim wykonawcą, nie ma już na to czasu – komentuje.

Prace przy odcinku D potrwają do 16 października tego roku.

Wszystkie fot. Martyn Janduła



















Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Olsztyn. Jest już szkielet rozbudowywanej zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Olsztyn. Będzie waloryzacja tramwajowego kontraktu. Jest porozumienie

Przestrzeń

Jednokierunkowa Pesa Twist dla rumuńskiej Krajowy na testach w Olsztynie

Przestrzeń

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Mobilność

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Przemysław Farsewicz 28 października 2022

Olsztyn. Za wykonawcą tramwajowym większość prac podziemnych

Przestrzeń

Zobacz również:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Olsztyn. Jest już szkielet rozbudowywanej zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Olsztyn. Będzie waloryzacja tramwajowego kontraktu. Jest porozumienie

Przestrzeń

Jednokierunkowa Pesa Twist dla rumuńskiej Krajowy na testach w Olsztynie

Przestrzeń

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Mobilność

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Przemysław Farsewicz 28 października 2022

Olsztyn. Za wykonawcą tramwajowym większość prac podziemnych

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5