Tramwaje Śląskie zleciły wykonanie kolejnego projektu przebudowy torowiska – tym razem w ciągu Małobądzkiej w Będzinie. To jedyny łącznik linii tramwajowych Dąbrowy Górniczej, Będzina i Czeladzi z Sosnowcem i tym samym resztą sieci śląsko-zagłębiowskiej.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej dla przebudowy infrastruktury tramwajowej w ciągu ul. Małobądzkiej w Będzinie na odcinku od ronda Czeladzkiego do granicy z Sosnowcem. Dokumentacja ma powstać do końca maja 2017 r. Długość odcinka podlegającego przebudowie wynosi 6000 metrów toru pojedynczego.
Torowisko wzdłuż Małobądzkiej jest dwutorowe i wydzielone w pasie między jezdniami. Szyny są przymocowane do drewnianych podkładów, a sieć trakcyjna podwieszona do słupów oświetleniowych po zewnętrznych stronach jezdni. Po przebudowie torowisko ma być przytwierdzone do strunobetonowych podkładów, a słupy trakcyjne powinny pojawić się w osi torowiska.
Spółka Tramwaje Śląskie sukcesywnie nadrabia zaległości, ogłaszając kolejne przetargi na projekty dla remontów infrastruktury tramwajowej. Remont trasy wchodzi w skład
większego projektu, który Tramwaje Śląskie chcą zrealizować przy wykorzystaniu środków unijnych. Obejmuje on remont blisko 100 km torowiska, budowę trzech nowych tras tramwajowych w Katowicach i Sosnowcu, a także zakup 40 tramwajów.