Pod koniec stycznia, podczas rutynowej kontroli stanów osi w tramwajach należących do Strassenbahn Bochum/Gelsenkirchen mechanicy odkryli uszkodzenia osi napędowych na jednym z 42 tramwajów typu NF6D. Uszkodzenie może powodować poważne konsekwencje, dlatego pojazdy są wycofywane z linii.
Prędkość tramwajów, które znajdują się na trasach, ograniczono do 30 km/h, ale wobec tego ich przydatność w ruchu miejskim jest wątpliwa, zwłaszcza na wydzielonych odcinkach sieci przypominających lekkie metro.
Materiałoznawcy zatrudnieni przez przewoźnika nie mieli wątpliwości, że konieczne są wymiany całych zestawów kołowych, co w przypadku jednego tramwaju trwać może od 2 do 3 miesięcy, a cały proces będzie drogi i potrwa nawet do 4 lat. Dlatego Bogestra razem z burmistrzem Bochum, rozpisuje przetarg na nowe, niskopodłogowe tramwaje przystosowane do kursowania po torowiskach o szerokości 1000 mm.
Czy w przetargu wystartuje Solaris, który wąskotorowe tramwaje dostarczył już do Jeny i Brunszwiku? Czy rozczarowanie marką może mieć w tym przypadku wpływ na wybór dostawcy z zewnątrz?
Więcej na ten temat przeczytasz w
MONITORZE
