Bydgoszcz ogłasza przetarg na dostawę 18 nowych tramwajów – 15 długich o długości 29-31 metrów i trzech krótkich o długości 19-21 metrów. Zamówienie powinno zostać zrealizowane w ciągu 20 miesięcy.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 18 fabrycznie nowych i całkowicie niskopodłogowych tramwajów. Przetarg prowadzony jest nie przez operatora, tylko organizatora – Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. Okres realizacji zamówienia określono na 20 miesięcy.
Szczegółowa specyfikacja zamówienia nie została jeszcze opublikowana, na razie zgłoszenie trafiło do Suplementu do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, na dniach więc można spodziewać się publikacji szczegółowych wymagań na stronie zamawiającego. Wiadomo na razie, że pojazdy mają być różnej długości – 15 to tramwaje długie o długości od 29 do 31 metrów, natomiast pozostałe trzy to krótkie o długości od 19 do 21 metrów. Zgodnie ze specyfikacją szerokość tramwaju nie może być większa niż 2,40 m i nie mniejsza niż 2,35 m, natomiast dopuszczalna maksymalna wysokość, bez odbieraka prądu nie może przekraczać 3,6 m. Rozstaw kół tramwaju musi być dostosowany do toru o szerokości 1000 mm. Koła jezdne muszą być odsprężynowane, a naciski poszczególnych osi tramwaju na tor nie mogą przekroczyć 100 kN.
Termin składania ofert mija 3 listopada. O wyborze zadecydują cena (60%), unifikacja podzespołów (33%) oraz serwis techniczny (7%). W postępowaniu mogą brać firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat wyprodukowały co najmniej 10 tramwajów ze 100% niskiej podłogi. Bydgoszcz zakłada, że zakup będzie współfinansowany ze środków unijnych.
Bydgoszcz realizuje też projekty infrastrukturalne. Najbardziej zaawansowany to budowa krótkiego, lecz niezwykle
ważnego łącznika między rondami Bernardyńskim i Kujawskim. W tym roku na realizację tej inwestycji wraz z rozbudową układu drogowego zapisano 48 mln zł.
Druga trasa zostanie zrealizowana w latach 2016-2018, łącząc Fordońską z Toruńską w rejonie mostu Kazimierza Wielkiego. Elementem inwestycji jest nowy most nad Brdą.
To też trzeci przetarg na tabor tramwajowy ogłoszony w ostatnim czasie.
Kraków i
Poznań kupują po 50 tramwajów. Krakowski przetarg zawiera ciekawy wymóg zapewnienia możliwości
jazdy bez zasilania z sieci trakcyjnej na dystansie min. 3 kilometrów.