20 autobusów jednoczłonowych i 7 autobusów przegubowych trafi do Bydgoszczy w czterech dostawach do połowy przyszłego roku. Tamtejszy MZK właśnie rozpisał przetarg na duże zamówienie.
O planowanym przetargu pisaliśmy już w lutym tego roku. Na razie przewoźnik chce otrzymać pojazdy w czterech dostawach. Pierwsza, która ma nastąpić do 140 dni od daty zawarcia umowy, ma zawierać dwa autobusy 12–metrowe i dwa przegubowe. Następna – między 18 a 25 listopada – to dwa kolejne autobusy przegubowe. Miedzy 3 a 15 grudnia zwycięzca przetargu musi dostarczyć 14 jednoczłonowych autobusów, w dwóch transzach po 7 sztuk w odstępie co najmniej pięciu dni. Wreszcie czwarta dostawa, którą zaplanowano najpóźniej na 26 stycznia przyszłego roku to trzy autobusy przegubowe o cztery zwykłe. Wszystkie autobusy muszą być fabrycznie nowe. W dokumentach przetargowych określono, że autobusy z trzech pierwszych dostaw muszą być wyprodukowane w 2015 r., a z ostatniej – w 2016 r.
Wszystkie pojazdy mają spełniać normę emisji spalin Euro 6 i być całkowicie niskopodłogowe. MZK bardzo szczegółowo określiło wymagania dotyczące pojazdów. Przegubowce o długości ok. 18 metrów, powinny mieć czworo dwuskrzydłowych drzwi, podłogę w progach na poziomie maksymalnie 340 mm i miejsce dla 140 pasażerów, w tym 42 fotele i co najmniej 14 z nich dostępnych z poziomu niskiej podłogi. W autobusie musi się znaleźć miejsce na wózek inwalidzki i dziecięcy, a także rozbudowana informacja pasażerska. Pojazdy jednoczłonowe (12–metrowe) muszą pomieścić 90 pasażerów i zapewniać im 25 miejsc siedzących z czego minimum 6 z poziomu niskiej podłogi. Muszą zawierać troje dwuskrzydłowych drzwi i podobnie jak przegubowce całkowicie niską podłogę.
Najważniejszym kryterium oceny ofert będzie cena (80 proc.). Oferty można składać do 15 maja.
Więcej na ten temat przeczytasz w Monitorze.