Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy ogłosił przetarg na siedmioletnią obsługę linii 51, 58 i 76. W sumie zamówienie obejmuje 6 353 610,3 wozokilometrów.
Organizator transportu nad Brdą ogłosił przetarg dotyczący linii, które do tej pory obsługiwał miejski przewoźnik MZK Bydgoszcz. Poza nim trzy linie obsługuje prywatna firma KDD Trans.
ZDMiKP od zwycięskiego przewoźnika wymaga przede wszystkim posiadania odpowiedniego taboru, czyli minimum 13 autobusów co najmniej 12-metrowych, mieszczących minimum 90 pasażerów z czego 25 na miejscach siedzących. Wszystkie pojazdy muszą być fabrycznie nowe, wyprodukowane w 2015 r., całkowicie niskopodłogowe, z trojgiem drzwi w układzie 1–2–2 lub 2–2–2.
O wyborze oferty w praktyce w całości zdecyduje cena. To kryterium będzie stanowić 98,7 proc. oceny.
O tym, dlaczego wynik przetargu na obsługę linii 51, 58 i 76 ma znaczenie dla innego przetargu - na zakup autobusów - przeczytasz w Monitorze.