Od 21 grudnia działa centrum przesiadkowe na chorzowskim Rynku. Od tego dnia zawieszone zostały przystanki tymczasowe oraz oddany do ruchu został docelowy układ stanowisk centrum przesiadkowego.
Umowa na przebudowę układu komunikacyjnego na Rynku w Chorzowie została podpisana w 2014 r. Wykonawcą była spółka Balzola Polska. W ramach prac przebudowano torowisko tramwajowe oraz sieć trakcyjną i układy zasilania. Wybudowano przystanki przesiadkowe i zamontowano wiaty. Przebudowano chodniki, sieć wodociągową, gazową, kanalizacyjną, teletechniczną i elektroenergetyczną. Całkowicie przebudowano także sygnalizację świetlną.
Węzeł powstawał z problemami, bo tej jesieni przez miesiąc Tramwaje Śląskie spierały się z wykonawcą. Tramwajowa spółka miała wątpliwości co do jakości materiałów wykorzystanych do budowy węzła. Ostatecznie w listopadzie strony doszły do porozumienia, a Balzola zobowiązała się do monitorowania technicznego i ewentualnych napraw. Porozumienie było o tyle istotne, że większość środków na budowę (7,5 mln zł z 11,5 mln zł) pochodziła z funduszy unijnych, które trzeba rozliczyć do końca tego roku.
Tramwaje kursujące przez chorzowski Rynek będą zatrzymywać się na poszczególnych stanowiskach centrum przesiadkowe zgodnie z przyjętym modelem:
– stanowisko nr 1 – obsługa przez linie tramwajowe kursujące w kierunku Bytomia, tj. obecnie linie tramwajowe nr 6, 11, 19 i 33;
– stanowisko nr 2 – obsługa przez linie tramwajowe kursujące w kierunku Katowic, tj. obecnie linie tramwajowe nr 6, 11, 19 i 33;
– stanowisko nr 3 – obsługa przez linie tramwajowe kursujące w kierunku Chorzowa Batorego, tj. obecnie linia tramwajowa nr 20;
– stanowisko nr 4 – obsługa przez linie tramwajowe kursujące w kierunku Świętochłowic, tj. obecnie linie tramwajowe nr 9 i 17.
źródło: Tramwaje Śląskie