Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Centrum Zrównoważonego Transportu chce kolei do Bełchatowa

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
04-12-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Centrum Zrównoważonego Transportu chce kolei do Bełchatowa
fot. Trisaidekafil/CC BY-SA 3.0Bełchatów
Reaktywacja linii kolejowej Piotrków Trybunalski - Bełchatów w ruchu pasażerskim, a w perspektywie kilku lat wprowadzenie pociągów do centrum miasta - to postulaty Centrum Zrównoważonego Transportu. Działacze organizacji promują inicjatywę wśród mieszkańców województwa łódzkiego, chcąc stworzyć narzędzie nacisku na władze regionu.

Projekt byłby realizowany etapami. Pierwszy, niezbędny krok to - wyceniana przez CZT na ok. 40-50 mln zł - modernizacja linii nr 24 na odcinku Piotrków - Bełchatów Miasto. "Dwa 60- i 76-tysięczne miasta położone 25 km od siebie bez kolei. Czy jest drugi taki przykład w UE?" - pytają w wydawnictwach promocyjnych członkowie organizacji. Jeden z problemów polega jednak na niekorzystnym przebiegu linii na terenie Bełchatowa: tory wraz z nieczynnym przystankiem Bełchatów Miasto są położone znacznie na południe od centrum.

Aby zlikwidować te niedogodności, CZT postuluje w drugim etapie budowę nowego odcinka linii ze stacją na terenie miasta. Przygotowano dwie opcje: wariant A (zaznaczony na załączonej mapie kolorem zielonym) przewiduje utworzenie odnogi od stacji Bełchatów, zakończonej stacją czołową w rejonie skrzyżowania ul. Czaplinieckiej i Wojska Polskiego. Wersja "B" (czerwona) zakłada odgięcie na północ przebiegu istniejącej linii. Przedsięwzięcie takie wymagałoby budowy dłuższego odcinka toru i budowy nowej stacji dalej od centrum, lecz pozwoliłoby - po przedłużeniu linii nr 24 w kierunku zachodnim - na uruchamianie pociągów z Bełchatowa do miejscowości położonych na magistrali węglowej, Wielunia lub nawet, jak przewidują działacze CZT, do Wrocławia bez konieczności zmiany czoła.

Według szacunków Krzysztofa Rytla z CZT, do obsługi odcinka z częstotliwością co pół godziny w szczycie przewozowym i co godzinę poza nim wystarczyłyby dwa wagony motorowe.

Więcej w serwisie "Rynek Kolejowy".


źródło ctz.org.pl
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5