fot. Ludek, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commonsReklama Konstalu przy Metalowcó w Chorzowie
Chorzów wspólnie z Tramwajami Śląskimi ogłosił przetarg na projekt przebudowy odcinka ulicy Katowickiej w rejonie Metalowców, Krakusa i 3 Maja. Przewidziano także budowę nowej tramwajowej linii dwutorowej wzdłuż Metalowców do ulicy Kasprowicza.
Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Chorzowie ogłosił przetarg na projekt skomunikowania drogi krajowej nr 79 w ciągu Katowickiej z terenami przemysłowymi, poprzemysłowymi i inwestycyjnymi w rejonie ul. Metalowców i Krakusa wraz z przebudową układu torowego.
Chorzów zakłada przebudowę układu drogowego drogi krajowej 79 (DK79), ul. Katowickiej w Chorzowie na odcinku od ul. 3 Maja do wjazdu na estakadę (na wysokości linii kolejowej). Powstać mają dwa warianty dokumentacji – z uwzględnieniem zmiany przebiegu i z zachowaniem obecnego przebiegu. Przewiduje się także rozbudowę skrzyżowania ulicy Katowickiej z ul. Krakusa i budową nowej drogi w kierunku terenów inwestycyjnych wraz z projektem sygnalizacji świetlnej. Dodatkowo ul. Metalowców ma zostać przebudowana wraz z połączeniem z ul. Siemianowicką w rejonie skrzyżowania z ul. Poznańską, Krakowską, Kasprowicza.
W ramach prac tramwajowych przewidziano przebudowę torowiska tramwajowego na odcinku od wiaduktu przy Hucie Kościuszko do ul. Metalowców w zakresie przebudowy linii tramwajowej dwutorowej na odcinku od estakady do ul. 3 Maja z przesunięciem w kierunku wschodnim wraz z siecią trakcyjną, układem zasilania i urządzeniami sterowania ruchem tramwajowym. Te prace mają zostać wykonane w pierwszej kolejności z założeniem utrzymania ruchu tramwajowego. Nie przewidziano budowy rozjazdów na skrzyżowaniu Katowickiej i 3 Maja w relacji Świętochłowice – Bytom. Założono również budowę infrastruktury towarzyszącej, tj. między innymi przejścia podziemnego pod ul. Katowicką od pl. Powstańców oraz zintegrowanego przystanku tramwajowo-autobusowego pomiędzy ulicą Metalowców i Krakusa.
Przewidziano też budowę dwutorowej linii tramwajowej w ciągu ul. Metalowców do połączenia z ul. Kasprowicza wraz z siecią trakcyjną, układem zasilania i urządzeniami sterowania ruchem tramwajowym. Powstać ma też obiekt mostowy w ciągu tej ulicy nad torami kolejowymi i planowaną obwodnicą Chorzowa z oddzielnym obiektem dla linii tramwajowych. W rejonie Kasprowicza powinien powstać układ torowy umożliwiający zmianę kierunku jazdy. Lokalizacja przystanków oraz rozjazdów do zawracania będą uzgadniane z miastem Chorzów i organizatorem komunikacji.
Termin składania ofert mija 7 lutego. O wyborze zadecydują cena (60%), okres gwarancji (20%), doświadczenie kierownika zespołu projektowego w zakresie projektowania dróg (10%) i torowisk (10%). Wstępne projekty budowlane mają powstać do 30 kwietnia. Cała dokumentacja ma powstać do 30 października 2018 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.