Trwa właśnie rozbudowa zaplecza metra na Kabatach, gdzie powstaje nowa elektrowozownia. To nie wyczerpuje jednak planów utrzymaniowych i naprawczych Metra Warszawskiego. Kontynuowane będą malowanie stacji oraz modernizacja taboru.
Największym przedsięwzięciem jest
rozbudowa Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty. Powstaje tam „mała” elektrowozownia we wschodniej głowicy dla zwiększającej się liczby pociągów. Obiekt ma być gotowy do końca roku.
Metro Warszawskie zamierza kontynuować proces odnawiania stacji. – W planach jest
malowanie stropu na stacji A11 Politechnika oraz na kolejnych stacjach odcinka mokotowskiego, których stropy przechodziły mycie – mówi Anna Bartoń. Efekty można podziwiać na razie na stacji A10 Pole Mokotowskie.
Kontynuowana będzie rozbudowa systemu informacji pasażerskiej na stacjach I linii. Dodatkowe monitory, pokazujące czas do przyjazdu najbliższych pociągów, mają pojawić się na stacjach A8 Wierzbno, A9 Racławicka, A10 Pole Mokotowskie oraz A13 Centrum. Niestety, nie ma mowy na razie o uzupełnieniu brakujących ekranów na stacji A14 Świętokrzyska.
Przewidziane są też modernizacje taboru. W dziewięciu pozostałych składach serii 81 przyciski alarmowe
zostaną wymienione na urządzenia umożliwiające dwustronny kontakt między pasażerem a maszynistą. Ponadto zostanie zainstalowany
monitoring.
Ponad 400 wagonów zostanie skierowanych do przeglądu. W przypadku pociągów rosyjskich obejmuje to 156 wagonów, które zostaną skierowane do przeglądu (remontu) P4.1, wykonywanego co 50-70 tys. km, 12 wagonów, które zostaną skierowane do przeglądu (remontu) P4.2, wykonywanego co 220-260 tys. km, a także 12 wagonów, które zostaną skierowane do przeglądu (remontu) P4.2, wykonywanego co 450-510 tys. km. Siedem składów Metropolis zostanie skierowanych do przeglądu (remontu) P4.1, który wykonywany jest co 190-210 tys. km, a
pięć kolejnych do naprawy głównej P5, wykonywanej co 600 tys. km lub co 16 lat. Ponadto 28 pociągów Inspiro będzie kwalifikować się do przeglądu (remontu) P4.1.