W tym roku Metro Warszawskie zaplanowało szereg drobnych prac konserwacyjnych, remontowych i modernizacyjnych, które nie będą powodowały większych utrudnień w eksploatacji. Pasażerowie ucieszą się z rozbudowy systemu informacji pasażerskiej na stacjach południowego odcinka I linii, a także z wymiany najstarszych wind na pięciu stacjach.
Dla pasażerów najbardziej zauważalną inwestycją będzie dalsza rozbudowa systemu informacji pasażerskiej. W zeszłym roku
zamontowano i uruchomiono ekrany, pokazujące czas do odjazdu najbliższych dwóch pociągów, na antresolach stacji od Wierzbna do Dworca Gdańskiego z wyłączeniem Politechniki, gdzie takie ekrany już się znajdują. W tym roku przyszła pora na przystanki południowego odcinka – ekrany mają pojawić się na antresolach stacji od Kabat do Wilanowskiej. Tym samym na wszystkich już stacjach warszawskiego metra będą zamontowane ekrany nie tylko na peronach, ale także w okolicach bramek biletowych.
Na ten rok przesunęła się też
wymiana wyeksploatowanych, ponad 20-letnich wind. Przy okazji zakres prac zostanie znacznie rozszerzony. Wymiany doczekają się dźwigi nie tylko na stacjach A7 Wilanowska czy A9 Racławicka, ale też na stacjach A2 Natolin, A8 Wierzbno oraz dwa urządzenia na stacji A1 Kabaty.
Inne prace nie będą zbytnio widoczne dla pasażerów. Zaplanowano modernizację urządzeń zobrazowania sytuacji ruchowej w pomieszczeniach dla maszynistów na stacjach A1 Kabaty i A11 Politechnika. Jak informuje Metro Warszawskie, dalsze roboty przewidziano również na terenie STP Kabaty. Po pierwsze zmodernizowane mają być urządzenia sterowania ruchem. Celem jest podniesienie poziomu bezpieczeństwa i niezawodności prowadzonych prac, a także zwiększenie przepustowości głowicy wschodniej przez montaż liczników osi. Po drugie przewidziano wymianę suwnic na placu składowym (z 2 szt. Q=5T na 1 szt. Q=10T) wraz z zasilaniem elektrycznym i adaptacją istniejącego toru suwnicy.
Również Zarząd Transportu Miejskiego, który formalnie jest – w imieniu miasta – właścicielem infrastruktury metra, zaplanował szereg prac. Wreszcie odbędzie się remont przeciekającego dachu dwóch pawilonów wejściowych na stacji A23 Młociny. Pozostałe prace będą dotyczyły strefy technicznej – przewidziano remont instalacji klimatyzacyjnej na stacji A18 Plac Wilsona, a także wymianę urządzeń prądu stałego w jednej z podstacji energetycznych.