Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Częstochowie rozpisało przetarg na zakup dziesięciu nowych tramwajów niskopodłogowych. Postępowanie zawiera również opcję na zakup do pięciu kolejnych pojazdów. Pojazdy mają zawierać co najmniej 70% niskiej podłogi.
Przedmiotem przetargu ogłoszonego przez częstochowskie MPK jest dostawa dziesięciu nowych tramwajów. Postępowanie zawiera opcję na zakup do pięciu kolejnych tramwajów pod warunkiem uzyskania środków finansowych na ich zakup. Zgodnie z zamówieniem wszystkie pojazdy mają być przegubowe, wieloczłonowe, jednokierunkowe i niskopodłogowe.
Tramwaj o długości 28-32 m musi być złożony z 3-5 członów połączonych przegubami. Szerokość pociągu ma mieścić się w przedziale 2350-2400 m. Pojemność wagonu określonego na minimum 200 osób przy normatywnym napełnieniu 5 osób na metr kwadratowy. Liczba pełnowymiarowych miejsc musi wynosić co najmniej 54.
W pojeździe znaleźć się ma co najmniej 6 drzwi zewnętrznych (z czego te na początku i na końcu – jednostrumieniowe). Przewidziano klimatyzację. Pojazdy muszą posiadać co najmniej 70% niskiej podłogi w przestrzeni pasażerskiej. Wejście przewidziano na wysokości 350 mm, poziom podłogi nad wózkami może znaleźć się na wysokości 500 mm, a w pozostałych miejscach, w których znajduje się niska podłoga – 380 mm. Część wysokopodłogowa nie może znajdować się wyżej niż 700 mm nad główką szyny.
Termin składania ofert mija 30 czerwca. W postępowaniu mogą brać udział wykonawcy, którzy wykonali bądź wykonują jedną dostawę łącznie pięciu nowych tramwajów, w których udział niskiej podłogi wyniósł min. 70 % oraz które uzyskały dopuszczenie do eksploatacji lub homologację w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej lub państw, z którymi Wspólnota Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców. Wartość takiej umowy wynosić ma co najmniej 35 000 000 PLN brutto.
O wyborze zadecydują cena (70%), wartość techniczna (25%) oraz termin dostawy pierwszego tramwaju (5%). Pod względem rozwiązań technicznych dodatkowe punkty będą przyznawane za zaoferowanie wszystkich wózków skrętnych (50 punktów), udział niskiej podłogi powyżej 70% (max 30 punktów), konstrukcję nośną ze stali (5 punktów), osi klasycznych we wszystkich wózkach (10 punktów) bądź tylko w wózkach napędowych (5 punktów), silnik trakcyjny oraz przekładania mechaniczna, które mogą pełnić funkcję części zamiennej w nowoczesnych tramwajach eksploatowanych w Częstochowie od 2012 r. lub równoważne (po 2,5 punktów).
Realizacja zamówienia ma rozpocząć się po złożeniu przez zamawiającego oświadczenia o podpisaniu umowy na dofinansowanie unijne. Następnie wykonawca będzie miał 24 miesięcy na dostawę wszystkich tramwajów – z zastrzeżeniem dostaw nie więcej niż dwóch pojazdów na miesiąc. Końcowy okres dla złożenia oświadczenia o chęci skorzystania z opcji wyznaczono na 31 grudnia 2022 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.