Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Czy leci z nami pilot? Metro niemal automatyczne

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
08-07-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Czy leci z nami pilot? Metro niemal automatyczne
fot. WUInspiro wjeżdżające na stację Rondo Daszyńskiego
Systemy sterowania ruchem będą umożliwiały niemal automatyczne prowadzenie pociągów na centralnym odcinku budowanej II linii kolei podziemnej w Warszawie. Metro postanowiło jednak utrzymać funkcję maszynisty. – To kwestia koncepcji. Pytanie „czy leci z nami pilot” jest dla pasażerów ważne – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego.

W tej chwili trwają testy pociągu Inspiro na gotowym odcinku torowiska pomiędzy stacją C-9 Rondo Daszyńskiego a stacją C-10 Rondo ONZ i łącznikiem technicznym z I linią. Celem tych jazd jest sprawdzenie komunikacji między pociągiem a nowymi systemami sterowania ruchem. – Testy służą sprawdzeniu, czy urządzenia przytorowe widzą jadący pociąg i czy jeżdżący pociąg komunikuje się z urządzeniami przytorowymi – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego.

Ruch na centralnym odcinku, dzięki wdrożeniu systemu SOP-3, będzie się odbywał automatycznie, ale z udziałem maszynisty. – System umożliwia wykonywanie w sposób zautomatyzowany manewrów. Jeżeli wszystkie urządzenia będą sprawne, możemy w torach odstawczych manewrować skład bez maszynisty – mówi Lejk. W tym czasie maszynista będzie spokojnie przechodził na drugi koniec składu, co znacznie skróci czas obrotu na stacjach końcowych.

Rola maszynisty będzie minimalna i ma ograniczać się do obsługi drzwi. – Fizycznie pociąg może jechać bez maszynisty, ale założyliśmy taką opcję tzw. driveless metro with driver (czyli metro bez maszynisty z maszynistą) – mówi Jerzy Lejk.

Dlaczego Metro Warszawskie zdecydowało się na utrzymanie maszynistów na II linii? – To kwestia koncepcji. Po pierwszych otwartych na świecie liniach metra bez maszynisty pytanie „czy leci z nami pilot” jest dla pasażerów ważne. Dlatego też w wielu miastach wprowadzono stewardów, żeby pasażerowie widzieli, że jest ktoś, kto nad tym panuje – wyjaśnia prezes Lejk. Wymienia tutaj m.in. kolej DLR w Londynie.

Zgodnie z harmonogramem budowa centralnego odcinka II linii metra ma się zakończyć 30 września br. Po odbiorach służb zewnętrznych zostanie udostępniony dla pasażerów – jak zapowiadają władze miasta, nastąpi to przed końcem roku.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Przestrzeń

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 13 sierpnia 2023

W warszawskim metrze pojawi się biblioteka publiczna

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Przestrzeń

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 13 sierpnia 2023

W warszawskim metrze pojawi się biblioteka publiczna

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5