Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska otworzyła oferty w przetargu na przebudowę trasy tramwajowej w ciągu Budzysza, Stryjewskiego i Nowotnej. Wystartowało aż osiem firm, ale wszystkie oferty są znacznie powyżej kosztorysu.
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa infrastruktury tramwajowej w ul. Budzysza, Stryjewskiego i Nowotnej w Gdańsku w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej. Trasę podzielono na trzy odcinki – w ciągu ul. Budzysza od ul. Sucharskiego do ul. Skiby (nr 1); w ciągu ulic Stryjewskiego i Nowotnej do ul. Skiby do ul. Kruczej wraz z pętlą Pasanil (nr 2) oraz w ciągu ul. Nowotnej od ul. Kruczej do pętli Stogi Plaża wraz z pętlą (nr 3). W ciągu odcinka 1 i odcinka 2 przewidziano przebudowę układu torowego i drogowego. Natomiast w ciągu odcinka 3 przewidziano przebudowę tylko układu torowego. Więcej o zakresie pisaliśmy
tutaj.
Dzisiaj (7 lutego) minął termin składania ofert. Wystartowało osiem firm, ale rezultat może być dla Gdańska zaskoczeniem. Najtańsza oferta przekracza bowiem budżet w wysokości 70,7 mln zł brutto o 40 mln zł.
Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Aldesa Construcciones i CoalviI, proponując kwotę 110,7 mln zł brutto. Strabag jest w stanie przeprowadzić prace za 115,5 mln zł brutto, konsorcjum Firma Budowlano-Drogowa MTM i Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Rajbud za kwotę 116,7 mln zł brutto, natomiast konsorcjum Tor-Karr-Sson i WPRD Gravel za kwotę 122,8 mln zł brutto. Colas Rail zaproponował 122,8 mln zł brutto, Balzola 125,4 mln zł brutto, ZUE 138,8 mln zł brutto. Najdrożej wypadł Budimex, którego oferta opiewa na kwotę 152,2 mln zł brutto.
Gdańsk chciał, by umowa na prace została zrealizowana do końca maja 2019 r. Teraz miasto musi poważnie zastanowić się, czy znaleźć dodatkowe środki, czy też rozpisać nowy przetarg.