Tramwaje Śląskie otworzyły oferty w przetargu na dostawy dziesięciu tramwajów jednoczłonowych z możliwością zwiększenia zamówienia o kolejne pięć pojazdów. W postępowaniu wystartowały dwie firmy – Modertrans i Cegielski.
Dzisiaj (18 września) Tramwaje Śląskie otworzyły oferty w przetargu na dostawę 10 sztuk fabrycznie nowych tramwajów jednoczłonowych, z czego osiem ma być jednokierunkowych, a dwa dwukierunkowe. Przewidziano też opcję w postaci dostawy pięciu kolejnych pojazdów. Spółka poinformowała nas, że w postępowaniu wystartowały dwie firmy z Poznania – Modertrans i Cegielski.
– Obie oferty mieszczą się w kosztorysie. Spełniają warunki odnośnie do niskiej podłogi. Zespół przetargowy pracuje teraz na oceną ofert – mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich. Jak dodaje, korzystniej cenowo wypada Modertrans – jego oferta brutto jest tańsza od oferty netto złożonej przez konkurenta.
Długość tramwaju jednoczłonowego nie powinna być mniejsza niż 13,5 m. Zgodnie ze specyfikacją zamówienia, po
jej korekcie, w pojazdach wymagane jest minimum 20% niskiej podłogi. Pojemność określono na co najmniej 90 pasażerów, w tym minimum 18 miejsc siedzących stałych o szerokości min. 420 mm. Minimalna liczba drzwi dla pasażerów – odskokowo-przesuwnych na zewnątrz – to trzy, z czego te środkowe powinny być dwustrumieniowe. Więcej o specyfikacji pisaliśmy
tutaj.
Zamówienie ma zostać zrealizowane do końca czerwca 2020 r. Oświadczenie o skorzystaniu z prawa opcji może zostać złożone najpóźniej do końca 2020 r., a wagony w ramach opcji mogą zostać dostarczone do 30 września 2022 r.
Wiadomo, że nowe tramwaje
mają kursować w trakcji pojedynczej. Wozy dwukierunkowe są z kolei przeznaczone dla jednotorowej linii 38, na której
będą uzupełniać kursujące tam eNki. Docelowo linia nr 38 ma
przejść też modernizację.
AKTUALIZACJA 19.09.2017 r.Tramwaje Śląskie opublikowały protokół z otwarcia ofert. Więcej o złożonych ofertach piszemy
tutaj.