Zakończył się etap składania projektów koncepcyjnych w konkursie na wykonanie koncepcji architektoniczno-budowlanej dla ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra od stacji C4 Powstańców Śląskich do stacji C1 Mory wraz ze Stacją Techniczno-Postojową. Prace konkursowe złożyły tylko dwie pracownie.
Pod koniec października 2016 r. Metro Warszawskie ogłosiło konkurs na wykonanie koncepcji architektoniczno-budowlanej dla tego etapu rozbudowy II linii metra od Powstańców Śląskich, przez Chrzanów, w kierunku Połczyńskiej. W jego skład wchodzą niemal 4 km podwójnego tunelu i trzy stacje, a także zaplecze na Morach.
W grudniu minął termin składania wniosków o udział w konkursie. W sumie postępowaniem zainteresowanych było
siedem firm, z czego
pięć zostało dopuszczonych do dalszego etapu – w tym dwie mające duże doświadczenie w projektowaniu II linii warszawskiego metra (konsorcjum AMC Chołdzyński i ILF Polska).
Dzisiaj z kolei minął termin składania projektów koncepcyjnych. Jak poinformowało Metro, prace konkursowe dwa biura projektowe. Spółka nie zdradza jednak kto wystartował – do czasu wyboru zwycięskich prac będą one utajnione (opatrzone kodem nadanym przez uczestników konkursu).
W przyszłym tygodniu ma zebrać się sąd konkursowy, który ustali dalszy harmonogram postępowania. Oferty będą oceniane pod względem siedmiu kryteriów: cena (30%), walory konstrukcyjno-technologiczne (5%), walory eksploatacyjne (15%), minimalizacja oddziaływania obiektów metra na środowisko w czasie eksploatacji (10%), rozwiązania architektoniczne (20%), powiązania stacji metra z innymi środkami komunikacji publicznej (10%), program i rozwiązania technologiczne STP (10%). Zwycięzca konkursu otrzyma nagrodę w wysokości 50 tys. zł, a także zaproszony zostanie do negocjacji w trybie zamówienia „z wolnej ręki” w postępowaniu o udzielenie zamówienia na opracowanie projektów budowlanych trzech stacji i STP Mory oraz w postępowaniu Zarządu Transportu Miejskiego o udzielenie zamówienia na opracowanie koncepcji architektoniczno-budowlanej węzłów przesiadkowych.
Stacja C3 o roboczej nazwie Lazurowa znajdzie się po południowej stronie ul. Górczewskiej, w rejonie Lazurowej. Przystanek znajdzie się
w nowej lokalizacji, po zachodniej stronie pętli Os. Górczewska. Stacja C2 o roboczej nazwie Chrzanów zostanie ulokowana w rejonie skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem ul. Człuchowskiej. Ostatnia stacja C1 o roboczej nazwie Połczyńska przewidziana jest w rejonie ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej. Za nią, w sąsiedztwie Instytutu Energetyki, zostanie zlokalizowana Stacja Techniczno-Postojowa Mory. Na terenie o łącznej powierzchni 26 hektarów przewidziano hale postojowe i serwisowe, magazyny i zaplecze techniczne II linii metra. Odcinek ten, zgodnie z warunkami, ma być skromny pod względem wystroju czy rozwiązań technologicznych (więcej
piszemy o tym tutaj). W rejonie stacji C3 i C1 przewidziano
węzły przesiadkowe.