Jednym z dworców szykowanych do remontu w Polsce Wschodniej jest Czeremcha. Zgodnie z oczekiwaniami PKP SA obiekt zmniejszy się. W tej chwili trwa wybór projektanta, a przebudowa rozpocznie się w III kwartale 2017 r.
PKP SA ogłosiły na przełomie sierpnia i września przetarg na przebudowę dworca w Czeremsze. Stosunkowo młody obiekt, wybudowany w 1989 r., leży przy linii kolejowej nr 31 Siedlce – Siemianówka. Stąd odchodzą też linia nr 32 do Białegostoku i 43 do Brześcia. Dziennie odjeżdża stąd 10-11 par połączeń. Rocznie obiekt obsługuje nieco ponad 91 tys. podróżnych.
Dworzec, bez biurowca, jest parterowy. W budynku mieszczą się kasa biletowe z zapleczem, hol dworcowy z wyjściem na perony, toalety ogólnodostępne, lokale handlowo-uslugowe, pomieszczenia biurowe, posterunek SOK, pomieszczenie techniczne.
Ze względu na zbyt dużą powierzchnię dworca w stosunku do aktualnych potrzeb PKP SA planuje likwidację części bryły budynku (ok. 200 m2) wraz z łącznikiem (300 m2). Wiąże się to z kompleksową przebudową formy zewnętrznej, jak i podziału wewnętrznego. Funkcje dworca nie zmienią się – nadal będą znajdować się w nim lokale komercyjne, toaleta, poczekalnia i kasy biletowe Przewozów Regionalnych. Funkcjom publicznym służyć będzie 69% powierzchni dworca. W wyburzanym łączniku mieści się kotłownia, zasilająca zarówno dworzec jak i budynek biurowy. Nowa kotłownia, służąca obu obiektom, zostanie umieszczona w biurowcu. Wyremontowany zostanie parking. Założono stworzenie około 45 miejsc parkingowych wraz z przestrzeniami postoju dla osób o ograniczonej możliwości poruszania. Na czas prac powstanie dworzec tymczasowy.
W postępowaniu wpłynęły cztery oferty, opiewające na kwoty od ok. 230 tys. zł do blisko 400 tys. zł brutto. Mieszczą się one w kosztorysie zamawiającego, sięgającym blisko 419 tys. z brutto. Najtańszą ofertę złożyła gliwicka firma An Archi Group.
Zgodnie z warunkami przetargu dokumentacja projektowa powinna powstać w ciągu 34 tygodni od zawarcia umowy. Projektant będzie sprawować też nadzór autorski. Przewidywany termin rozpoczęcia robót budowlanych to III kwartał 2017 r., natomiast same prace mają potrwać 12 miesięcy od momentu zawarcia umowy z wykonawcą.
Dworzec zostanie wyremontowany dzięki środkom z programu dla Polski Wschodniej. Równolegle toczą się prace przygotowawcze dla dworców Skarżysko-Kamienna,
Białystok, Siemiatycze,
Olsztynek i Szczytno.