Planowo w grudniu pasażerom udostępniony ma zostać nowy dworzec Warszawa Zachodnia. – Ponad 90% prac budowlanych jest zakończonych – mówi Jarosław Bator, członek zarządu PKP SA. Trwają m.in. roboty wykończeniowe w lokalach usługowych.
Nowy, podziemny dworzec powstaje po stronie Alej Jerozolimskich, gdzie nigdy nie było takiego obiektu. Funkcje dworcowe spełniały dwie kasy w tunelu oraz mały budynek od strony ulicy Tunelowej, czyli w miejscu znacznie mniej uczęszczanym przez mieszkańców.
W nowym obiekcie przewidziano sześć okienek kasowych, miejsca siedzące dla pasażerów, toaletę oraz lokale handlowo-usługowe. Wydzielono powierzchnię pod biletomaty i bankomat. Windy i schody ruchome będą prowadziły na powierzchnię. Przed budynkiem dworca pojawi się ponad 30 stanowisk typu kiss&ride („pocałuj i jedź” – do krótkiego postoju w celu pozostawienia bądź odebrania pasażera). Na terenie dworca przewidziano także specjalne miejsca postojowe dla taksówek.
Budowa zakończyć się ma w tym roku. – Ponad 90% prac budowlanych jest zakończonych. Niedługo rozpoczną się odbiory. W pełni funkcjonalny dworzec w powierzchniami komercyjnymi będzie dostępny w grudniu – zapowiada Jarosław Bator, członek zarządu PKP SA.
Równocześnie z dworcem prowadzone są prace przy budowie części kompleksu biurowego West Station, w skład którego wchodzą dwa trzynastokondygnacyjne budynki oraz trzypoziomowy parking podziemny. W tej chwili powstaje m.in. biurowiec, w którym siedziby znaleźć mają PKP SA, PKP Informatyka czy PKP Intercity. – Budynek biurowy rośnie do góry i ma być gotowy na koniec przyszłego roku – mówi Bator.
Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.
