Działdowo w warmińsko-mazurskiem po raz drugi szuka operatora komunikacji miejskiej. Wcześniej z braku ofert miasto musiało unieważnić przetarg. Zmodyfikowano część zapisów – m.in. związanych z długością kontraktu i wymaganą liczbą posiadanych przez przewoźnika autobusów.
Działdowo zdecydowało się rozpisać nowy przetarg na operatora komunikacji miejskiej ze zmienionymi zapisami. Skróceniu uległ czas kontraktu. Zamówienie obejmuje teraz przewozy od 2018 roku do 31 grudnia 2019 roku. Wcześniej urzędnicy chcieli realizować przewozy do końca 2020 roku. Rozpoczęcie świadczenia usługi ma nastąpić w terminie 30 dni od podpisania umowy. Według planów wykonawca w tym czasie ma zrealizować łącznie 135,7 tys. wozokilometrów (w obecnym roku 54,3 tys., a w 2019 – 81,4 tys.). Zamawiający zastrzegał jednak możliwość zwiększenia ilości kursów o 30% lub zmniejszenia ich o 20%.
W planach dalej pozostaje uruchomienie 4 linii autobusowych. Wszystkie, oprócz linii nr 4, która ma mieć charakter uzupełniający, obsługiwać będą centrum miasta. Założono, iż autobusy rozpoczynać będą kursy na dworcu kolejowym. Główną z nich będzie linia nr 1, która od dworca podążać ma przez całe miasto do skrzyżowania ul. Nidzickiej i Olsztyńskiej. Linia nr 2 obsługiwać ma trasę pomiędzy dworcem a szkołą w Malinowie. Z kolei linie nr 3 i 4 będą mieć zbliżoną trasę i dojeżdżać do miejscowości Księży Dwór, z tą różnicą, że „trójka” ma kursować przez wschodnią częścią Działdowa ulicami Władysława Jagiełły i Pocztową. Natomiast trasę czwórki wyznaczono przez zachodnią częścią miasta ulicami Małka, Lidzbarską i Zbożową.
Zmianie uległa liczba wymaganych od przewoźnika autobusów. Tym razem Działdowo zastrzegło posiadanie przez firmę dwóch mikrobusów wraz z posiadaniem rezerwy w postaci jednego dodatkowego pojazdu. Autobusy mają być wyprodukowane najpóźniej w 2008 roku. Dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Pomieścić mają 40 pasażerów. 12 osób powinno znaleźć miejsce siedzące. Wejście do pojazdu zapewnić mają dwie pary drzwi. Przewidziano silniki wysokoprężne spełniające normy emisji spalin co najmniej Euro 4. Autobusy wyposażone powinny być w klimatyzację i system ogrzewania. Na zewnątrz pojazdu znaleźć się miał przedni wyświetlacz z numerem i kierunkiem trasy. W środku również przewidziano elektroniczne tablice wyświetlające numer linii i nazwę przystanku docelowego. Dodatkowo znaleźć się mają także czytniki kart zbliżeniowych, zamontowane przy drzwiach autobusu. Autobusy zyskać mają również spójne oznakowanie zewnętrzne.
Bilet normalny na jedną linię kosztować ma 2 zł, a bilet ulgowy 1 zł. Jednak dla mieszkańców Działdowa, po przystąpieniu do programu „Karta Działdowianina”, komunikacja ma być bezpłatna.
O tym więcej pisaliśmy tutaj. Składanie ofert w przetargu trwa do 9 kwietnia. Zarówno w drugim jak i pierwszym postępowaniu cena to 55% oceny przetargowej, 40% stanowi rok produkcji autobusu oraz 5% – wysokość prowizji.