Dzisiaj minął termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w konkursie na koncepcję architektoniczno-budowlaną dla dalszych odcinków II linii metra – trzech na Targówku i Bródnie oraz dwóch na Woli i Bemowie (tzw. 3+2). Wnioski złożyło dziewięć firm: pięć na wschodnio-północny i cztery na zachodni.
Pod koniec zeszłego roku Metro Warszawskie ogłosiło konkurs na wykonanie koncepcji architektoniczno-budowlanej dla drugiego etapu rozbudowy II linii metra (tzw. 3+2). Obejmuje on dwie stacje na Bemowie (odcinek zachodni) oraz trzy na Targówku i Bródnie (odcinek wschodnio-północny). Startujący mogli składać wnioski o udział tylko na jeden z dwóch odcinków.
Jak informuje Metro Warszawskie, chęć udziału w konkursie złożyło dziewięć firm, z czego pięć na odcinek wschodnio-północny i cztery na zachodni. Po sprawdzeniu wniosków i wszystkich dokumentów, uczestnicy postępowania, którzy spełnili warunki formalne, zostaną zaproszeni do składania prac konkursowych.
Firmy będą miały co najmniej 90 dni na składanie prac konkursowych od momentu zaproszenia do udziału w konkursie. Wyłonionych 2 zwycięzców, po jednym dla odcinka zachodniego i wschodniego. Oceny prac uczestników dokona sąd konkursowy, w skład którego wchodzą przedstawiciele miasta stołecznego Warszawy i Metra Warszawskiego. Zwycięzcy, oprócz nagrody pieniężnej, zostaną zaproszeni do negocjacji w sprawie umów na wykonanie projektów budowlanych.
Na odcinek zachodni, o długości ok. 2,12 km, składają się dwie stacje z dwoma odcinkami tuneli szlakowych z wentylatorniami. Stacja C-5 o roboczej nazwie Ulrychów (Wola Park) znajdzie się pod Górczewską, w rejonie ulicy Białowiejskiej. Kolejna stacja, C-4 o roboczej nazwie Górce (Powstańców Śląskich), jest zaplanowana pod Górczewską, w rejonie ratusza dzielnicy Bemowo oraz skrzyżowania z ul. Powstańców Śląskich.
Na odcinku wschodnio-północnym, o długości ok. 3,95 km, przewidziano trzy stacje i trzy odcinki tuneli szlakowych z wentylatorniami. Stacja C-19 Zacisze powstać ma pod ul. Figara, po południowej stronie skrzyżowania ul. Litawora z ul. Rolanda. Kolejną stację, C-20 Kondratowicza, przewidziano pod skrzyżowaniem ul. Kondratowicza z ul. Malborską, po zachodniej stronie ul. Św. Wincentego. Ostatnia stacja, C-21 Bródno (Rembielińska) powstać ma pod ul. Kondratowicza po wschodniej stronie ul. Rembielińskiej.
Zgodnie z pierwotnymi warunkami konkursu złożone projekty miały stanowić kontynuację rozwiązań przyjętych na odcinku centralnym II linii metra w zakresie zadaszeń wyjść (charakterystyczne motylki) oraz elementów ściany zatorowej (na centralnym odcinku zastosowano emalię na blasze z kolorowymi grafikami Wojciecha Fangora, przedstawiającymi nazwy poszczególnych stacji). Ostatecznie Metro Warszawskie postanowiło
zrezygnować z punktu o spójności stylistycznej. Z warunków konkursu wykreślono też drugi z warunków, czyli opracowania takiej koncepcji stacji C-19 Zacisze, by jej
konstrukcja umożliwiała w przyszłości odgałęzienia II linii metra w kierunku Białołęki.
Odcinki objęte konkursem powstaną do 2022 r. w ramach drugiego etapu rozbudowy II linii metra. Wcześniejszy etap zakłada budowę tzw. odcinków 3+3, przylegających bezpośrednio do centralnego odcinka II linii metra i obejmujących po trzy stacje w każdą ze stron. Na Woli, na odcinku zachodnim, pociągi dojadą do stacji C-6 Księcia Janusza. Natomiast na Targówku do stacji C-18 Trocka (ex Targówek II). W tej chwili
toczy się przetarg na wykonawców prac budowlanych. Odcinki te powinny być gotowe w 2019 r.