Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Edynburg: Tramwaj zbyt hałaśliwy dla mieszkańców?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-07-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Global Rail News/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Edynburg: Tramwaj zbyt hałaśliwy dla mieszkańców?
fot. Kim Traynor, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Dopiero co minął miesiąc od oficjalnego otwarcia linii tramwajowej w Edynburgu, a już część mieszkańców ma dość nowego środka transportu w mieście. Fala uwag wpłynęła do tamtejszego zarządcy transportu w sprawie uciążliwego hałasu, jaki wywołują dzwonki tramwajowe.

Mieszkańcy osiedli, przez tereny których linia przebiega, skarżą się na hałas wywoływany używaniem przez motorniczych dźwiękowego sygnału ostrzegawczego - charakterystycznych dzwonków. Według mieszkańców sygnał jest przede wszystkim nadużywany, ale i za głośny, dlatego zwrócili się o jego wyciszenie.

Sprawie przyjrzał się lokalny zarządca transportu - Transport for Edinburgh. Z przedstawionego oświadczenia wynika jednak, że zmian raczej nie będzie: - Nie ma w planach zaprzestania eksploatacji dzwonków tramwajowych, ponieważ jest to urządzenie bezpieczeństwa na drodze. Nasza polityka nie zmieniła się od grudnia 2013 roku, kiedy to rozpoczęliśmy testy tramwaju na ulicach. Motorniczy używa sygnału zawsze w adekwatnej sytuacji - przede wszystkim ze względów bezpieczeństwa - informuje Transport for Edinburgh. - Takie przypadki obejmują skrzyżowania, gdzie przechodzący w pobliżu piesi mogą nie być świadomi obecności tramwaju. Bezpieczeństwo pieszych oraz naszych pasażerów jest najważniejszym priorytetem, dlatego szkolimy motorniczych, aby używali sygnałów adekwatnie do sytuacji - dodaje TFE.

Dziennik "Edinburgh Evening News" zanotował jednak, że kierujący pojazdami zostali upomniani, aby w rejonach miasta, z których pochodziły skargi, używać sygnałów dźwiękowych tylko w sytuacji, gdy jest to absolutnie konieczne.

Tramwaj mieszkańcom Edynburga dość szybko dał się we znaki. System funkcjonuje dopiero od nieco ponad miesiąca. Zgodnie z danymi z roku 2011 budżet inwestycji opiewał na 776 mln funtów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tramwaj wraca do Francji. Rewolucja dla miast

Przestrzeń

Tramwaj wraca do Francji. Rewolucja dla miast

Witold Urbanowicz 16 września 2018

Cieszyn myśli o tramwajach. Miasto zleca opracowanie

Przestrzeń

Cieszyn myśli o tramwajach. Miasto zleca opracowanie

Witold Urbanowicz / Kasper Fiszer 22 października 2017

Uzbekistan: Tramwaje z Taszkentu sprzedane do... Samarkandy

Komunikacja

Nicea. Mieszkańcy zdecydowali o wyglądzie tramwaju

Przestrzeń

Zobacz również:

Tramwaj wraca do Francji. Rewolucja dla miast

Przestrzeń

Tramwaj wraca do Francji. Rewolucja dla miast

Witold Urbanowicz 16 września 2018

Cieszyn myśli o tramwajach. Miasto zleca opracowanie

Przestrzeń

Cieszyn myśli o tramwajach. Miasto zleca opracowanie

Witold Urbanowicz / Kasper Fiszer 22 października 2017

Uzbekistan: Tramwaje z Taszkentu sprzedane do... Samarkandy

Komunikacja

Nicea. Mieszkańcy zdecydowali o wyglądzie tramwaju

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5