W Elblągu rozpoczął się przetarg na opracowanie dokumentacji dla modernizacji zajezdni tramwajowej przy Browarnej. Oddzielnym zadaniem jest zaprojektowanie elementów węzła przesiadkowego przy pl. Dworcowy wraz ze ścieżką rowerowej wzdłuż Grunwaldzkiej.
Przedmiotem zamówienia, ogłoszonego przez Urząd Miasta w Elblągu, jest opracowanie dokumentacji projektowej dla modernizacji infrastruktury technicznej zajezdni. Inwestycja obejmuje budowę hali na terenie zajezdni tramwajowej przy ul. Browarnej wraz z obsługą komunikacyjną obejmującą tory wjazdowo-wyjazdowe i sieć trakcyjną górną.
Nowy obiekt, który powstanie w miejscu istniejącej hali naprawczej autobusów, będzie składał się z dwóch naw o długości niemniejszej niż 45 m. Będzie on pełnił funkcję halo postojowej oraz obsługowo-naprawczej. W każdej z dwóch naw będą garażowały wagony tramwajowe. Dodatkowo w jednej z naw będą wykonywane czynności obsług codziennych, przeglądów okresowych oraz drobne naprawy awaryjne, w drugiej nawie zostanie zainstalowane stanowisko do mycia wagonów. W hali znajdzie się stanowisko do podnoszenia wagonów oraz ich malowania.
Kolejne przedsięwzięcie obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej dla węzła w rejonie placu Dworcowego oraz pętli autobusowej przy Lotniczej. Zakres inwestycji obejmuje przebudowę przystanków tramwajowych, na których pojawią się nowe wiaty. Na placu Dworcowym staną natomiast stojaki rowerowe, biletomat i tablica informacji pasażerskiej. Na pętli autobusowej pojawi się oświetlenie, tablica informacji pasażerskiej oraz chodnik z zielenią w kierunku przystanków tramwajowych. Powstanie też ścieżka rowerowa po północnej stronie Grunwaldzkiej na odcinku od ronda Kaliningrad do ulicy Komeńskiego.
Wykonawca musi przygotować projekty budowlane, wykonawcze, przedmiary i kosztorysy, raport środowiskowy, wniosek o pozwolenie na budowę, a także dokumenty niezbędne dla uzyskania środków unijnych.
Termin składania ofert mija 6 marca. O wyborze zadecydują cena (60%) oraz termin realizacji zamówienia (40%). Dokumentacja projektowa ma powstać najpóźniej do końca czerwca 2017 r. Zadaniem wykonawcy ma być też pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie prac – do 48 miesięcy od uzyskania decyzji zezwalających na realizację zadania.
Inne inwestycje transportowe obejmują planowany
zakup 2-3 tramwajów. Miasto podpisało też
umowę na budowę trasy tramwajowej w ciągu ul. 12 Lutego i Grota-Roweckiego.