Warszawski Zarząd Transportu Miejskiego rozstrzygnął właśnie dwa przetargi na obsługę komunikacyjną łącznie 30 krótkimi autobusami. Oba postępowania wygrała firma Europa Express, która będzie obsługiwać po raz pierwszy miejskie linie w Warszawie na zlecenie ZTM Warszawa.
ZTM rozstrzygnął dwa postępowania na obsługę komunikacyjną łącznie trzydziestoma 9-metrowymi autobusami. Oba postępowania w drodze aukcji elektronicznej wygrał przewoźnik Europa Express. W pierwszym przetargu za swoje usługi firma zażądała 5,63 zł brutto za 1 wozokilometr. W drugim – 5,45 zł brutto. W obu przypadkach o grosz przebiła ofertę złożoną przez firmę ITS Michalczewski. Jak szacuje ZTM, dzięki zastosowaniu trybu aukcji elektronicznej udało się zaoszczędzić ok. 10 mln zł w porównaniu do zakładanej wartości zamówienia.
Umowy z przewoźnikiem zostaną zawarte na okres 3 lat z możliwością ewentualnego przedłużenia. Nowe autobusy wyjadą na ulice 1 września br. Europa Express zadeklarowała, że będą to pojazdy marki Autosan Sancity lub Solaris Urbino. Choć ZTM dopuszczał w przetargu autobusy używane – nie starsze jednak niż z 2009 r. – to na ulice wyjadą fabrycznie nowe pojazdy. Zgodnie z warunkami postępowania niskopodłogowe autobusy mają być wyposażone w klimatyzację i monitoring.
Na początku nowe pojazdy zostaną skierowane do zasilania obciążonych linii, takich jak np. 211, 163, 204 czy 177. ZTM zapowiada także uruchomienie nowych linii – w Miasteczku Wilanów, na Białołęce czy Zielonym Ursynowie.
Europa Express obsługuje teraz na zlecenie ZTM-u kilka podmiejskich linii lokalnych typu „L”, jedynie częściowo włączonych w układ komunikacji miejskiej. Przewoźnik jeździł też na podmiejskiej linii 742 do Góry Kalwarii w początkach jej funkcjonowania.
Więcej na temat warunków przetargu przeczytasz w Monitorze.