Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Gdańsk: Droga budowa tramwaju na Morenie

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
21-07-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Gdańsk: Droga budowa tramwaju na Morenie
fot. Tomasz Sienicki, lic. CC BY-SA 2.5 Wikimedia commonsPiecki-Migowo - widok z góry
Obie oferty złożone w przetargu na budowę linii tramwajowej na gdańskiej Morenie są droższe niż zakładał kosztorys inwestorski. Korzystniejsza cenowo jest propozycja konsorcjum firm MTM i Rajbud, opiewająca na 23,37 mln zł brutto.

W poniedziałek (21 lipca) otwarto oferty w przetargu na budowę liczącej 700 m linii tramwajowej wzdłuż ul. Bulońskiej, od skrzyżowania z ul. Rakoczego do ul. Myśliwskiej. Oferty złożyło konsorcja MTM/Rajbud oraz WPRD Gravel/Tor-Kar-Sson (23,81 mln zł). Kosztorys inwestorski wynosił 16 mln zł. Prawdopodobnie w ciągu kilku tygodni – gdy prace zakończy komisja przetargowa – będzie wiadomo, czy władze Gdańska wyasygnują dodatkowe środki na to przedsięwzięcie, czy też przetarg będzie unieważniony i zostanie ogłoszone nowe postępowanie.

– Spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne musi najpierw sprawdzić oferty pod katem ich kompletności i zgodności z wymogami przetargu. Jeśli oferty będą prawidłowe pod względem formalnym, miasto będzie musiało podjąć decyzję w sprawach finansowych. Nie przesądzam decyzji, ale po rozstrzygnięciu wcześniejszych przetargów związanych z realizacją projektu GPKM IIIb mamy rezerwy finansowe, które pozwalają nam na zrealizowanie tej inwestycji – mówi Antoni Pawlak, rzecznik prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza.

Na realizację inwestycji przewidziane jest 11 miesięcy. Na nowej linii zlokalizowane będą dwa przystanki (Budapeszteńska i Myśliwska), a na końcu trasy nie będzie ani pętli, ani też, co wstępnie planowano, trójkąta do obracania tramwajów – linię będą obsługiwać pojazdy dwukierunkowe. W ramach zadania przewidziano też m.in. częściową przebudowę przejść dla pieszych, chodników, zatok dla autobusów, a także przebudowę oświetlenia ulicznego.

Jest to inwestycja kompatybilna z realizowaną budową linii tramwajowej na Morenę. Chodzi o trasę Siedlce-Brętowo, do przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. W rejonie PKM Brętowo powstanie węzeł przesiadkowy, za którego budowę także odpowiada UM Gdańsk. Kilkanaście dni temu rozstrzygnięty został przetarg na budowę w sumie trzech węzłów przesiadkowych przy przystankach PKM. Przy PKM Brętowo także nie będzie pętli tramwajowej, a jedynie rozjazdy umożliwiające przejazd na sąsiedni tor tramwajów dwukierunkowych.

Od trasy Siedlce-Brętowo (która także – podobnie jak PKM – ma być gotowa w 2015 r.) będzie odchodzić odnoga do ul. Myśliwskiej. 700-metrowa trasa jest rozwiązaniem tymczasowym, gdyż docelowo nowa linia ma być doprowadzona w kierunku południowych dzielnic Gdańska, do pętli „Jabłoniowa”. Środki na tę inwestycje władze Gdańska będą chciały pozyskać w ramach unijnej perspektywy finansowej 2014-20.

Zarówno trasa Siedlce-Brętowo, jak i odnoga do ul. Myśliwskiej, realizowane są w ramach wspomnianego wcześniej GPKM (Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej) IIIb. Natomiast w ramach GPKM IIIc realizowany jest remont trasy tramwajowej na Przeróbkę oraz budowane będą węzły przesiadkowe przy PKM.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź: Czy tramwaj dotrze do Szpitala CZMP?

Komunikacja

Łódź: Czy tramwaj dotrze do Szpitala CZMP?

Roman Czubiński 07 października 2021

Oslo: Nowy odcinek trasy tramwajowej ułatwił dojazd na Stare Miasto

Komunikacja

Poznań. Ruszają konsultacje w sprawie tramwaju na Ratajczaka

Przestrzeń

Kraków rozważa nową linię tramwajową u stóp Wawelu

Komunikacja

Zobacz również:

Łódź: Czy tramwaj dotrze do Szpitala CZMP?

Komunikacja

Łódź: Czy tramwaj dotrze do Szpitala CZMP?

Roman Czubiński 07 października 2021

Oslo: Nowy odcinek trasy tramwajowej ułatwił dojazd na Stare Miasto

Komunikacja

Poznań. Ruszają konsultacje w sprawie tramwaju na Ratajczaka

Przestrzeń

Kraków rozważa nową linię tramwajową u stóp Wawelu

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5