Spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne ogłosiła nowy przetarg na budowę nowej linii tramwajowej, wzdłuż ul. Bulońskiej w Gdańsku. Pierwszy przetarg na to zadanie został pod koniec lipca unieważniony z powodu przekroczenia kosztorysu inwestorskiego.
Zakres przedsięwzięcia jest identyczny: chodzi o wybudowanie liczącego 700 m odcinka linii tramwajowej wzdłuż ul. Bulońskiej, od skrzyżowania z ul. Rakoczego do ul. Myśliwskiej. Na nowej linii zlokalizowane mają być dwa przystanki (Budapeszteńska i Myśliwska), a na końcu trasy nie będzie pętli, lecz jedynie przejście rozjazdowe pomiędzy torami – linię będą obsługiwać pojazdy dwukierunkowe.
W porównaniu z pierwszym przetargiem, skrócił się okres realizacji inwestycji, z 11 do 10 miesięcy. Wszystko po to, by termin zakończenia był kompatybilny z terminem ukończenia z budowy linii tramwajowej Siedlce-Brętowo (od której będzie odchodzić odnoga wzdłuż ul. Myśliwskiej), a także z budową Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Linia z Siedlec będzie kończyć się przy przystanku PKM Brętowo, a przesiadki pomiędzy tramwajem i pociągiem jadącym w kierunku Wrzeszcza następować będą przy jednym peronie, „drzwi w drzwi”. Linia do Brętowa także nie będzie miała na końcu pętli, a obsługiwać ją będą tramwaje dwukierunkowe.
W pierwszym przetargu na budowę linii wzdłuż ul. Bulońskiej oferty złożyły dwie firmy. Korzystniejsza cenowo była oferta konsorcjum firm MTM i Rajbud, opiewająca na 23,37 mln zł brutto, natomiast
kosztorys sporządzony przez GIK Gdańsk wynosił 16 mln zł.
Trasa wzdłuż Myśliwskiej ma zostać w perspektywie do 2020 r. wydłużona w kierunku południa Gdańska,
do planowanej pętli przy ul. Jabłoniowej. Następnie ma zostać połączona z otwartą dwa lata temu linią tramwajową do Łostowic.