Z powodu przekroczenia przez obu oferentów kosztorysu inwestorskiego, spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne unieważniła przetarg na budowę nowej linii tramwajowej na gdańskiej Morenie. Będzie rozpisane nowe postępowanie.
Kosztorys GIK wynosił 16 mln zł, natomiast
obie oferty złożone w przetargu przekroczyły 23 mln zł (korzystniejsza cenowo była oferta konsorcjum firm MTM i Rajbud, opiewająca na 23,37 mln zł brutto). W związku z tym GIK unieważnił przetarg. – Analizujemy w tym momencie dokumentację i przygotowujemy się do ogłoszenia nowego postępowania – powiedział „RK” Romuald Nietupski, wiceprezes GIK.
Zadanie dotyczy budowy liczącego 700 m odcinka linii tramwajowej wzdłuż ul. Bulońskiej, od skrzyżowania z ul. Rakoczego do ul. Myśliwskiej. Na realizację inwestycji przewidziane jest 11 miesięcy. Na nowej linii zlokalizowane będą dwa przystanki (Budapeszteńska i Myśliwska), a na końcu trasy nie będzie pętli – linię będą obsługiwać pojazdy dwukierunkowe.
Jest to inwestycja kompatybilna z realizowaną od ubiegłego roku budową linii tramwajowej na Morenę, czyli trasą Siedlce-Brętowo, która kończyć się będzie przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. W rejonie PKM Brętowo powstanie węzeł przesiadkowy, a przesiadki pomiędzy tramwajem i pociągiem w kierunku Wrzeszcza następować będą przy jednym peronie, „drzwi w drzwi”. Linia do Brętowa ma być gotowa w przyszłym roku, tak samo jak PKM.
Z kolei odnoga wzdłuż ul. Myśliwskiej jest rozwiązaniem tymczasowym. Docelowo, w perspektywie do 2020 r., planowane jest jej przedłużenie do projektowanej pętli „Jabłoniowa”, a także, w związku z
planami rozwoju sieci tramwajowej w południowej części Gdańska – także m.in. połączenie jej z istniejącą linią tramwajową na Łostowice.