Gorzów Wielkopolski rozstrzygnął przetarg na przebudowę ulicy Kostrzyńskiej. W wyniku tej inwestycji istniejąca jezdnia zostanie poszerzona, a torowisko tramwajowe przebudowane na jednotorowe. Jednocześnie do wycięcia wytypowano 367 drzew, wpływających na alejowy charakter ulicy.
Przedmiotem zamówienia ogłoszonego przez Gorzów Wielkopolski jest przebudowa i rozbudowa ulicy Kostrzyńskiej, stanowiącej część drogi wojewódzkiej nr 132. Inwestycji zostanie poddany odcinek o długości około 3,011 km. Jej zakres obejmuje rozbudowę istniejącej jezdni ul. Kostrzyńskiej bez zmiany geometrii na odcinku skrzyżowania z węzłem S3 do skrzyżowania z ul. Dobrą, a także rozbudowę istniejącej jezdni ul. Kostrzyńskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Dobrą do pl. Słonecznego. Istniejąca droga zostanie wzmocniona i poszerzona do szerokości 7 m, przebudowie podlegać będzie też skrzyżowanie ulic Kostrzyńskiej, Dobrej, Warzywnej.
Elementem inwestycji jest przebudowa torowiska tramwajowego wraz z pętlą przy ul. Warzywnej i całą infrastrukturą – siecią trakcyjną i przystankami. Układ torów przejdzie zasadnicze zmiany: na odcinku od placu Słonecznego do pętli Wieprzyce torowisko stanie się jednotorowe, z mijanką na wysokości przystanku Tartaczna. Na wyjeździe z przystanków Plac Słoneczny w stronę Wieprzyc w miejscu przejścia z linii dwutorowej w jednotorową zostanie wykonana jednotorowa krańcówka – z wjazdem zarówno od strony centrum, jak i Wieprzyc – na długość dwóch składów tramwajowych (każdy do 30 m). W obrębie pętli Wieprzyce zostanie wykonany nowy tor umożliwiający wyjazd z zajezdni do centrum poprzez pętlę tramwajową. Więcej o zakresie pisaliśmy
tutaj.
W postępowaniu
wpłynęły trzy oferty. Ostatecznie wybrano firmę Balzola, która złożyła najtańszą ofertę, opiewającą na kwotę 54,7 mln zł brutto. Na całość prac wykonawca będzie miał 16 miesięcy, jednak nie dłużej niż do 30 listopada 2018 r. Roboty torowe i trakcyjne mają zostać zrealizowane najpóźniej do 30 maja 2018 r., przy czym Balzola zaproponowała minimalny czas dziewięciu miesięcy na zamknięcie torowiska.