Gorzów Wielkopolski prowadzi teraz przetarg na projekt i przebudowę wschodniego wylotu drogi krajowej nr 22. Zakres obejmuje przebudowę torowiska tramwajowego na Walczaka na wschód od ronda Gdańskiego, wraz z jego przedłużeniem do Fieldorfa-nila, a także przebudowę dróg i budowę drugich jezdni Walczaka, Bierzarina oraz Łukasińskiego.
Przedmiotem kolejnego przetargu ogłoszonego przez Gorzów Wielkopolski jest modernizacja wschodniego wylotu drogi krajowej nr 22 od ronda Sybiraków do granic miasta. Cała inwestycja obejmuje odcinek o długości około 3,07 km. Zadanie prowadzone jest w formule zaprojektuj i buduj.
Zakres przebudowy obejmuje przebudowę ulicy Walczaka i budowę jej drugiej jezdni na odcinku od granicy miasta do ronda Gdańskiego oraz rozbudowę ronda Gdańskiego. Przyjęto szerokość jezdni 2x7,0 m. Torowisko, które znajdzie się w pasie dzielącym jezdnie, zostanie kompleksowo przebudowane na odcinku na wschód od tego ronda. Zamiast pętli przy Szarych Szeregów przewidziano tory postojowe oraz do zawracania dla taboru dwukierunkowego, które znajdę się dalej – przy Fieldorfa-Nila.
Ponadto ma zostać zbudowana druga jezdnia ul. Bierzarina wraz z przebudową skrzyżowania z ul. Łukasińskiego i nowo projektowaną drogą. Powstanie też druga jezdnia Łukasińskiego. Inwestycja zakłada budowę ścieżek rowerowych, wprowadzenie oświetlenia LED, powstaną również ronda zwykłe przy Górczyńskiej i turbinowe przy Fieldorfa-Nila, Szarych Szeregów.
Krańcówka przy Fieldorfa-Nila, mat. UM GorzówTermin składania ofert mija 29 czerwca. W postępowaniu mogą brać udział firmy, które w ciągu ostatnich pięciu lat wykonały dwie roboty budowlane, z których każda polegała na budowie bądź przebudowie drogi klasy Z lub wyższej o długości co najmniej 2 km i wartości prac 20 mln zł brutto dla każdego projektu. Wykonawca musi też legitymować się doświadczeniem z ostatnich pięciu lat w zakresie wykonania dwóch robót budowlanych, z których każda dotyczyła budowy bądź przebudowy torowiska o długości min. 500 metrów toru pojedynczego wraz z siecią trakcyjną, a także wykonania dwóch prac projektowych, polegających na przebudowie drogi klasy Z lub wyższej, każda o długości minimalnej 2 km.
O wyborze oferty zadecydują cena (60%), termin realizacji zamówienia (30%), okres gwarancji (10%). Na wykonanie zadania przeznaczono 29 miesięcy. Dodatkowe punkty można otrzymać za skrócenie tego terminu o 1-3 miesiące. Przebudowa torowiska tramwajowego przewidziana jest nie wcześniej niż w 2019 r.
Gorzów Wielkopolski otworzył już oferty w przetargu na
przebudowę zachodniego odcinka Kostrzyńskiej wraz z przebudową torowiska tramwajowego na jednotorowe. Ponadto toczy się postępowanie na
przebudowę ulicy i torowiska tramwajowego w ciągu Warszawskiej i Sikorskiego na odcinku od Cichońskiego do Dworcowej.
mat. UM Gorzów