Gorzów Wielkopolski ogłosił przetarg na przebudowę ulicy i torowiska tramwajowego w ciągu Warszawskiej i Sikorskiego na odcinku od Cichońskiego do Dworcowej. Między Chrobrego a Pionierów powstać ma deptak z zachowaniem ruchu tramwajów i autobusów po torowisku. Prace zakończą się w 2018 r.
Przedmiotem postępowania jest przebudowa ulicy i torowiska tramwajowego w ciągu Warszawskiej i Sikorskiego. Przetarg ma charakter kompleksowy i obejmuje przebudowę ul. Warszawskiej na odcinku od ul. Cichońskiego do ul. Herberta oraz ul. Sikorskiego od ul. Herberta do ul. Dworcowej, przebudowę skrzyżowania ul. Chrobrego z ul. Sikorskiego, rozbudowę pasa drogowego ul. Konstytucji 3 Maja, budowę małego ronda na skrzyżowaniu ulic Sikorskiego, Dworcowej i al. Konstytucji 3 Maja i Orląt Lwowskich. Istniejący pomnik Mickiewicza ma zostać przesunięty poza rondo. Co więcej, odcinek Sikorskiego od Chrobrego do Pionierów zostanie zamieniony w deptak (z dopuszczeniem ruchu autobusowego po torowisku).
Przebudową ma zostać objęte torowisko tramwajowe w ciągu Sikorskiego i Warszawskiej na odcinku od Cichońskiego do pierwszej zwrotnicy za Dworcową, a także od ul. Sikorskiego 54 do pierwszej zwrotnicy za ul. Jancarza. Z uwagi na sąsiedztwo zabudowy zastosowane zostaną maty wibroizolacyjne, szyny w otulinie z separatorami gumowymi, a także smarownice torowe w obszarze ostrych łuków. Na odcinku od Dworcowej do Jancarza ma zostać wprowadzony nowoczesny system sterowania ruchem tramwajowym na odcinku jednotorowym.
Przystaki znajdą się na ul. Sikorskiego w rejonie al. Konstytucji 3 Maja i ronda (jeden tramwajowy i jeden autobusowo-tramwajowy), w rejonie Chrobrego (trzy przystanki, w tym jeden na deptaku), w rejonie Pionierów (jeden przystanek). Ponadto na ul. Warszawskiej pomiędzy Herberta i Cichońskiego zaprojektowano przystanek wiedeński, który zastąpi przystanek, znajdujący się obecnie za Ciechońskiego.
Ponadto przewidziano także przebudowę zatoki autobusowej na skrzyżowaniu ul. Sikorskiego z ul. Chrobrego, wykonanie zatok postojowych, budowę peronów tramwajowych, przebudowę zjazdów i chodników, a także wykonanie pasów rowerowych. Inwestycja obejmuje także usunięcie kolizji sieci, wykonanie oświetlenia, kanału technologicznego, przeprojektowania sygnalizacji świetlnej, sieci trakcyjnej, remont obiektu nad rzeką Kłodawką oraz zasypanie nieczynnego obiektu mostowego przy ul. Młyńskiej nad dawnym kanałem Kłodawki.
Projektowane rondo w rejonie DworcowejTermin składania ofert mija 21 czerwca. O wyborze zadecydują cena (60%), skrócenie okresu realizacji zamówienia (30%) oraz okres gwarancyjny. Maksymalna liczna punktów zostanie przyznana za skrócenie terminu realizacji o 30 dni oraz wydłużenie gwarancji z 48 do 60 miesięcy. Prace mają się rozpocząć w ciągu 14 dni od zawarcia umowy, a cała inwestycja ma zostać wykonana najpóźniej do 30 listopada 2018 r.
Ponadto Gorzów szykuje się do
przebudowy ulicy Kostrzyńskiej wraz z torowiskiem na odcinku na zachód od pl. Słonecznego. W ramach prac, w związku z dostosowaniem układu jezdni do współczesnych parametrów, dwutorowa linia zostanie przebudowana na jednotorową.
Otwarto już oferty w przetargu.