Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Gründau: Polskie autobusy z zagraniczną przyczepą pasażerską

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
15-07-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Gründau: Polskie autobusy z zagraniczną przyczepą pasażerską
Fot. Solaris
W Gründau będą jeździły nietypowe autobusy. Na początku lipca Solaris dostarczył do tego niemieckiego miasta 12-metrowe pojazdy, do których – w zależności od potrzeb ruchowych – będą dołączane 11-metrowe przyczepy dla pasażerów.

Prywatny przewoźnik Regionalverkehrsdienst Gründau kupił w sumie cztery Solarisy Urbino 12 nowej generacji. Są one wyposażone w silnik DAF/PACCAR MX-11 271 H1 (271 kW) spełniający normę emisji spalin EURO 6 oraz skrzynię biegów Voith-Diwa-6. Oprócz tego są wyposażone w oświetlenie LED i klimatyzację.

Do nowych autobusów będą podłączane w miarę potrzeb trzy jedenastometrowe przyczepy pasażerskie firmy Hess. Taki 23-metrowy duet łączy zalety związane z pojemnością 18-metrowych przegubowców oraz możliwością elastycznego dostosowywania pojemności pojazdu do natężenia ruchu.

To pierwsze Solarisy we flocie prywatnego przewoźnika Hesji. Będą obsługiwać trasy Gründau–Langenselbold i Gründau–Gelnhausen, w szczególności w zakresie przewozów szkolnych. To także pierwszy Solaris nowej generacji przystosowany do przewożenia przyczep. Nie jest to jednak nowe doświadczenie dla Solarisa. Takie rozwiązanie stosowane jest od lat, m.in. w dziesięciu pojazdach dostarczonych przewoźnikowi w Monachium w 2013 roku.

Aktualne polskie przepisy uniemożliwiają stosowanie przyczep autobusowych w ruchu pasażerskim. W przeszłości, w czasach Ogórków, takie pojazdy były jednak eksploatowane. Przyczepy miały również szwajcarskie trolejbusy w Warszawie na linii do Piaseczna, zawieszonej w 1995 r.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jakich elektrobusów jest w Polsce najwięcej?

Prawo & Finanse

Serbia: Solaris dostarcza elektrobusy do Nowego Sadu

Komunikacja

Serbia: Solaris dostarcza elektrobusy do Nowego Sadu

Redakcja/inf. pras. 22 czerwca 2023

Największe zamówienie wodorowe Solarisa. 52 autobusy pojadą pod Rostock

Przestrzeń

Zobacz również:

Jakich elektrobusów jest w Polsce najwięcej?

Prawo & Finanse

Serbia: Solaris dostarcza elektrobusy do Nowego Sadu

Komunikacja

Serbia: Solaris dostarcza elektrobusy do Nowego Sadu

Redakcja/inf. pras. 22 czerwca 2023

Największe zamówienie wodorowe Solarisa. 52 autobusy pojadą pod Rostock

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5