Podczas odbywających się właśnie w Hanowerze targów pojazdów użytkowych, Solaris zaprezentował Nowe Urbino w wersjach 12-metrowych napędzanych CNG i hybrydowo. Odebrał też nagrodę Bus of the Year 2017.
– Myślę, że Solaris jest kwintesencją zmiany, jaką przeszła polska gospodarka – powiedział Paweł Chorąży, wiceminister rozwoju. Miał powód do pochwał, bo stoisko Solarisa wyróżnia się spośród konkurencyjnych, sąsiadujących z nim chińskim BYDem i tureckim Otokarem, a dla dziennikarzy zabrakło miejsc podczas konferencji prasowej.
Bus of the Year 2016
Nagroda, którą Solaris pochwalił się kilka tygodni temu, ale odebrał dopiero w środę, jest przyznawana co dwa lata przez dziennikarzy branżowych z całej Europy. Testy odbywają się w Brukseli. Producenci oddają komisji swój autobus na tydzień, a ci bawią się nim na wszelkie możliwe sposoby. Po podsumowaniu okazało się, że najbardziej spodobał się im nowy Solaris Urbino 12 Electric.
– Mój mąż dziesięć lat temu postanowił zacząć prace nad autobusem elektrycznym. Dziś korzystamy z tej decyzji – mówiła właścicielka Solarisa, Solange Olszewska. Firma z Bolechowa w ciągu kilku lat wyrosła na bardzo doświadczoną, jeśli chodzi o ten napęd, spółkę. W całej Europie jeździ dziś 1350 Solarisów na prąd (elektrobusów, hybryd i trolejbusów) i są tam doceniane. Niedługo przed europejską nagrodą, elektryczne Urbino wybrano autobusem roku w Hiszpanii. Elektryczny napęd będzie też wkładem Solarisa w pierwszym pojeździe wyprodukowanym przez spółkę joint venture z hinduskim JMB Group, z zamiarem podbicia tamtejszego rynku.
Autobus modułowy
Nie zrezygnowano jednak z innych napędów. Powiększono rodzinę nowego Urbino (dwa lata temu, również w Hanowerze, producent zaprezentował ten nowy model i od tego czasu sprzedano 766 takich pojazdów) o autobus z napędem gazowym i hybrydowym. Ten pierwszy zaprojektowano tak, by umieszczone na dachu butle z gazem kompletnie nie rzucały się w oczy. W Hanowerze nie zaprezentowano, ale mocno chwalono się nowym Urbino o długości 10,5 m. Główny pomysł na tę serię pojazdów to konstrukcja modułowa, czyli składanie rożnych modeli z zestandaryzowanych części. Dla potrzeb nowego Urbino 10,5 zaprojektowano tylko pięć (!) nowych zewnętrznych paneli.
Solaris zrobił w Hanowerze wrażenie. Dziennikarze z Wielkiej Brytanii i Chin dopytywali się, kiedy firma będzie oferować pojazdy w ich krajach. – Tu nawet nie chodzi o rozpoznawalność, bo na markę pracujemy od lat. Ale nasi klienci, dzięki tej nagrodzie zyskali potwierdzenie, że dobrze zainwestowali – cieszył się wiceprezes Dariusz Michalak.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.