Nowatorskie trolejbusy Trollino 18,75 MetroStyle wyjechały na linie położonego w Badenii-Wirtembergii Esslingen am Neckar. Te bezemisyjne pojazdy zostały dostarczone przez konsorcjum firm Solaris Bus & Coach S.A. i Vossloh Kiepe. Ponadstandardowe wyposażenie pozwala im kontynuować kurs niezależnie od sieci trakcyjnej.
Zakup nowoczesnych trolejbusów, które kursują w ramach programu TrolleyPlus, otwiera przed miejscowym przewoźnikiem SVE Esslingen zupełnie nowe możliwości. Dzięki zastosowaniu w pojazdach baterii litowo-tytanowych, przewoźnik może zaoferować bezemisyjną komunikację publiczną również na obszarach położonych poza zasięgiem sieci trolejbusowej. Podczas oficjalnej prezentacji pojazdów Minister Transportu i Infrastruktury Landu Badenia-Wirtembergia, Winfried Hermann, określił inwestycję, jako flagowy projekt o ogólnokrajowym znaczeniu.
Przegubowe Trollino zostały wyposażone w system trakcyjny, układ napędowy oraz baterie niemieckiej firmy Vossloh Kiepe. Pojazdy posiadają napęd dwuosiowy, co oznacza, że dwa silniki elektryczne napędzają dwie z trzech osi pojazdów. Rozwiązanie to zapewnia bardzo dobre przyspieszenie oraz oferuje możliwość elektrycznego hamowania, podczas którego następuje rekuperacja dużej ilości energii. Baterie ładowane są, podczas gdy trolejbus korzysta z trakcji. Z kolei zgromadzona w nich energia jest wykorzystywana w trakcie autonomicznej jazdy bez pantografu. W ten sposób niewątpliwe zalety trolejbusów zostały z powodzeniem połączone z atrybutami autobusów bateryjnych.
W oświetleniu wewnętrznym, w reflektorach zewnętrznych oraz światłach do jazdy dziennej zastosowano energooszczędna technologia LED. Niekonwencjonalne Trollino posiadają 43 miejsca siedzące, a w sumie mogą zabrać na pokład 110 pasażerów.
Esslingen jest jednym z trzech miast w Niemczech posiadających sieć trolejbusową. Zakup nowoczesnych Trollino z bateriami trakcyjnymi pozwala przedsiębiorstwu SVE Esslingen na wytyczenie nowych linii niezależnych od trakcji i stanowi kolejny etap odnowy taboru trolejbusowego w tym mieście. Projekt TrolleyPlus jest współfinansowany przez Land Badenia-Wirtembergia oraz Region Stuttgart w ramach projektu „Modelowy region zrównoważonej mobilności”.
Trolejbusy marki Solaris są obecne na niemieckim rynku od 2010 roku. W Eberswalde jeździ już 12 przegubowych Trollino 18. Esslingen am Neckar jest drugim niemieckim miastem, które ma w swojej flocie trolejbusy polskiego producenta.