Od listopada br. Inowrocław znacznie obniża ceny biletów okresowych. Niektóre bilety stanieją nawet o 30%. – Podwyżki to zamknięte koło – przekonuje Mariusz Kuszel, prezes MPK Inowrocław.
Nowy cennik wchodzi w życie 1 listopada br. Zmianie ulegną przede wszystkim ceny terminowych biletów elektronicznych. Bilet 10-dniowy imienny ważny we wszystkie dni tygodnia będzie kosztować 28 zł zamiast 34 zł (o 17,65%). Tańsze będą również bilety 30-dniowe – cena biletu imiennego, ważnego od poniedziałku do piątku, zmaleje o 10 zł do 70 zł (o 12,5%), pasażerowie za bilet imienny na wszystkie dni zapłacą 78 zł zamiast dotychczasowych 88 zł (o 11,36%). Bilet 30-dniowy na okaziciela stanieje aż o 30% - ze 140 zł do 98 zł. Likwidacji ulegają bilety 90-dniowe.
Obniżka cen wydaje się dosyć rewolucyjnym pomysłem, zwłaszcza w zestawieniu z innymi miastami, które te ceny podnoszą. – Zmiana jest podyktowana chęcią przyciągnięcia większej liczby pasażerów, chcieliśmy uatrakcyjnić ofertę. Symboliczne korekty naszym zdaniem nie dają efektów. W momencie, gdy ma to konkretny wymiar, może stanowić zachętę dla nowych pasażerów – wyjaśnia Mariusz Kuszel, prezes MPK Inowrocław.
Nowością są karnety 2-przejazdowe za 5 zł, które będą sprzedawane w autobusach – w przeliczeniu na jeden bilet wychodzi taniej, niż za bilet kupiony w kiosku, który kosztuje 2,60 zł. Czy wzrosną kolejki do kierowcy? – Obawy są, ale proszę pamiętać, że w autobusie trzeba wydać jednorazowo pięć złotych. Poza tym przykłady z innych miast pokazują, że tam nie ma problemu – mówi Kuszel. Nowe karnety mają dodatkowy walor: ich cena jest równa, więc będzie mniej problemów z odliczoną resztą.
Bilety w tej chwili pokrywają ok. 45% kosztów funkcjonowania komunikacji. MPK nie boi się spadku dochodów po obniżce cen. – Prognozy są takie, że pasażerów przybędzie. Liczymy, że wpływy wzrosną. Spoglądaliśmy na inne miasta, które coś takiego wprowadziły i dobrze na tym wyszły. Podwyżki to zamknięte koło – przekonuje Mariusz Kuszel. Przypomina także przykłady innych miast, w których po podniesieniu cen biletów spadły wpływy. – Podwyżki odniosły przeciwny skutek – mówi Kuszel.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.