Konsorcjum firm przewozowych Irex i Meteor już od jutra wyjedzie na ulice Olsztyna w ramach dziesięcioletniej umowy na obsługę komunikacyjną. Na pasażerów czeka 20 nowych Solarisów Urbino 12 najnowszego typu. Wszystkie oczywiście w znanych srebrno-limonkowych barwach. Konsorcjum to już drugi prywatny podmiot, który wchodzi na olsztyńskie ulice. Uwalnianie rynku przewozów trwa już w mieście od 2013 roku.
Kolejny prywatny przewoźnik ma
zgodnie z planem rozpocząć realizowanie usługi 1 marca 2016 roku. Mowa o konsorcjum firm Irex i Meteor ze Śląska, które zwyciężyło w przetargu w zeszłym roku na świadczenie usług z zakresu transportu miejskiego w Olsztynie. Przewoźnik zaoferował miastu
najniższą stawkę na poziomie 7,41 zł za wozokilometr.
– Pasażerowie z chwilą wejścia na rynek kolejnego przewoźnika zyskują 20 najnowocześniejszych autobusów. Pojazdy marki Solaris Urbino 12 będą fabrycznie nowe, więc na pewno poprawi się komfort podróży – wyjaśnia Paweł Pliszka, rzecznik prasowy ZDZiT-u. Dodatkowo trzy autobusy będą stanowiły rezerwę techniczną. Co też ciekawe, Irex i Meteor zaoferował miastu najnowszy typ Urbino. Pomalowane będą oczywiście w – znane wszystkim – barwy stalowo-limonkowe.
Zanim przewoźnik rozpocznie kursy po mieście to wcześniej musiał umożliwić Zarządowi Dróg Zieleni i Transportu przeprowadzenie odbioru autobusów. – Sprawdzaliśmy czy pojazdy i ich wyposażenie spełniają wymagania zawarte w opisie przedmiotu zamówienia – wyjaśnia Pliszka. Jak zaznacza, pojazdy, którymi będzie realizowane zadanie, przeszły pozytywny odbiór.
Miasto podpisało umowę z konsorcjum na 10 lat z zastrzeżeniem, że w ciągu roku wykonawca zrealizuje do 1,3 mln wozokilometrów. – Nie powierzamy jakichś konkretnych linii autobusowych. Obsługa będzie odbywała się tak jak do tej pory, gdzie na tej samej linii jeżdżą pojazdy i MPK, i KDD/ Blue Line – mówi Pliszka.
W Olsztynie swoje kursy realizuje także inny prywatny przewoźnik. Jest nim KDD & Blue Line, które realizuje wyłącznie 700 tys. wozokilometrów, co stanowi ok. 10% całego systemu komunikacyjnego. Po uwolnieniu ok. 20% tras konsorcjum Meteor i Irex, udział prywatnych przewoźników wyniesie już jedną trzecią całego olsztyńskiego rynku przewozów.