Urząd Miasta zarzeka się, że wciąż podejmowane są działania na rzecz poprawy transportu w rejonie Służewca. Receptą na problemy komunikacyjne tej biurowej dzielnicy mają być dodatkowy tor tramwajowy, skierowanie linii autobusowej w głąb Służewca, zwiększenie oferty SKM oraz przebudowa układu drogowego. Wbrew sugestiom ekspertów nie jest planowane wprowadzenie strefy płatnego parkowania.
Służewiec to warszawskie zagłębie biurowe w południowo-zachodniej części miasta, powstałe na dawnych terenach przemysłowych. Jest przykładem chaotycznego rozwoju miasta, bez właściwego planowania. W efekcie dzielnica boryka się z
poważnymi problemami komunikacyjnymi.
Przedstawiciele Urzędu Miasta przekonują, że w ostatnich latach podjęto szereg działań na rzecz poprawy obsługi transportowej Służewca. W 2012 r. uruchomiono połączenie kolejowe na Lotnisko Chopina, które zapewnia komunikację między Służewcem a centrum miasta. Sukcesywnie zwiększania była też podaż komunikacji tramwajowej. Przebudowano pętlę Służewiec, na której zamiast dwóch torów postojowych i krótkich peronów są teraz trzy tory z normalnej długości peronami. Dodatkowo wybudowano drugi tor przy przystanku dla wsiadających. Pomiędzy Służewcem a metrem jeździ linia tramwajowa 31, która – jako jedyna w mieście – obsługiwana jest składami złożonymi z trzech wagonów. Tramwaje tej linii jeżdżą w godzinach szczytu co 3 minuty. Poprawiła się też komunikacja autobusowa – zwiększono podaż miejsc w autobusach linii 189 i 401, wprowadzono linię autobusową nr 317 na nowy ciąg drogowy ul. Cybernetyki – ul. 17 Stycznia.
Miasto zapowiada kolejne działania na rzecz usprawnienia komunikacji miejskiej w tym obszarze. Obejmują one budowę dodatkowego toru tramwajowego w ul. Woronicza, które umożliwią – przy wykorzystaniu
taboru dwukierunkowego – skrócenie linii tramwajowej nr 31 od strony Służewca do stacji metra Wierzbno. Tramwaje nie będą musiały już skręcać w Puławską , aby dojechać do najbliższej pętli. Urząd Miasta zapowiada, że możliwe będzie też zwiększenie częstotliwości kursowania tej linii. Ponadto linia autobusowa 218 zostanie skierowana w głąb Służewca – ulicami Konstruktorską, Suwak i Domaniewską (po przebudowie skrzyżowań i budowie przystanków autobusowych). W dalszej perspektywie natomiast, po zakończeniu przebudowy linii kolejowej nr 8 do Radomia, zwiększy się oferta SKM w związku z uruchomieniem połączeń do Piaseczna.
Oprócz tego planowana jest przebudowa układu drogowego – poszerzenie Marynarskiej wraz z likwidacją skrzyżowań kolizyjnych z ulicami Wynalazek i Postępu (w ciągu tej drugiej powstanie wiadukt). Wkrótce rozpocząć ma się przebudowa ulicy Wołoskiej na odcinku ok. 1,2 km, co powinno zwiększyć przepustowość skrzyżowań z Racławicką / Odyńca oraz Woronicza.
Wielu ekspertów i rozmówców wskazuje, że największym problemem Służewca jest parkowanie. Występuje tutaj spory deficyt miejsc parkingowych, co skutkuje zastawionymi trawnikami i chodnikami, co znacznie utrudnia ruchu pieszych i rowerzystów. Jako rozwiązanie wskazywane jest wprowadzenie płatnego parkowania, które wymusiłoby także uporządkowanie i w ogóle wyznaczenie miejsc do parkowania. Na razie nie wygląda na to, żeby samorząd miał się na taki krok zdecydować. – Miasto nie planuje rozszerzenia i wprowadzenia Strefy Płatnego Parkowania na Służewcu – mówi Konrad Klimczak z Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta.