Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Katowice: Pasażerom nie podobają się „szpitalne” kolory w twistach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-11-2013
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Katowice: Pasażerom nie podobają się „szpitalne” kolory w twistach
Jakub Dybalskiwnętrze twista dla Tramwajów Śląskich zaprezentowanego w Zabrzu
– Tych maili przyszło około trzydziestu. Rzeczywiście w większości pasażerom kolor się nie podoba, ale już kontaktowaliśmy się z producentem i wybierzemy coś ładniejszego – mówi w rozmowie z nami rzecznik Tramwajów Śląskich Andrzej Zowada.

– Po piątkowej prezentacji pierwszego tramwaju typu Twist z serii 30 nowych, które od przyszłego roku będą jeździły po aglomeracji śląskiej, w internecie zawrzało. Przyszłym pasażerom nie podobają się kolory wewnątrz pojazdu. Bordowe fotele i żółte poręcze zamontowano na tle bladoniebieskich, czy jak kto woli turkusowych, ścian.

„Większość osób, które miały możliwość obejrzenia tego nowego tramwaju, stwierdziła jednomyślnie, że wnętrze przypomina raczej oddział szpitalny lub toaletę toi toi” – napisał w liście do Tramwajów Śląskich, prezydenta Katowic, KZK GOP i lokalnej „Gazety Wyborczej” jeden z czytelników.

– To właśnie koloru ścian dotyczą wątpliwości. Dostaliśmy ok. trzydziestu listów i maili, w zdecydowanej większości krytycznych. Ale jesteśmy w stałym kontakcie z producentem, czyli Pesą. Umówiliśmy się, że przedstawią nam trzy warianty kolorystyczne, a my zastanowimy się i coś wybierzemy – mówi Zowada. Dodaje, że właściwie poza kolorem w środku, wielu uwag od katowiczan nie ma. – Kilka osób wysuwało zastrzeżenia też do malowania zewnętrznego, ale chodziło o drobiazgi takie jak paski na drzwiach – tłumaczy.

Przemalowanie wnętrza tramwaju nie będzie nic kosztowało, bo na Górny Śląsk trafił na razie tylko jeden twist – ten zaprezentowany w piątek – który i tak na razie używany jest do szkoleń. Pozostałe 29 będzie sukcesywnie dostarczane w przyszłym roku.

Za to nie ma szansy, by w nowych tramwajach pojawiła się klimatyzacja (zamówione twisty są klimatyzowane w części dla motorniczego). – Nawet nie wiem o ile dokładnie byłby droższy tramwaj z klimatyzacją, bo od początku nie planowaliśmy takiego rozwiązania – tłumaczy Zowada.

Twisty które trafiły niedawno do Częstochowy, a są klimatyzowane, są droższe od wersji dla Katowic o ok. 1,5 mln zł. To oznacza, że cena 30 pojazdów, na których PESA zarobi ok. 200 mln zł, w wersji z klimatyzacją mogłaby podskoczyć aż o jedną czwartą. – Wiemy, że tylko koszt energii, podczas użytkowania tych trzydziestu tramwajów byłby wyższy rocznie o ok. milion złotych, a to przecież nie wszystko – mówi rzecznik TŚ.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5