Doszło do zaskakującej zmiany z kieleckim przetargu na obsługę komunikacyjną miasta. ZTM w Kielcach skorygował informację z otwarcia ofert, co zasadniczy zmienia obraz sytuacji. Okazuje się, że oferta Michalczewskiego – liczona według średniej stawki za wozokilometr – mieści się w budżecie.
W zeszłym tygodniu ZTM w Kielcach
otworzył oferty w przetargu obsługowym. Wedle opublikowanych wówczas informacji dwie oferty – MPK Kielce, jak i tańsza Michalczewskiego – nie mieszczą się w budżecie. Teraz jednak zamawiający skorygował informację z otwarcia ofert (nie zmieniając przy tym daty informacji).
Średnia stawka za wozokilometr, zaproponowana przez firmę Michalczewski wynosi 6,07 zł brutto, a nie 6,48 zł brutto jak wcześniej informowano. Oznacza to, że oferta przewoźnika – jako jedyna – mieści się w budżecie zamawiającego, który określono na kwotę 6,31 zł brutto za średnią stawkę wozokilometra. Nadal poza budżetem jest MPK Kielce, czyli dotychczasowy przewoźnik. Tutaj również dokonano korekcji średniej stawki z 6,91 zł do 6,57 zł brutto). Jednocześnie stawki składowe za poszczególne części zamówienia pozostają bez zmian.
Przypomnijmy – to właśnie MPK Kielce był faworytem. Zamawiający nie mógł jednak zlecić realizacji usług w ramach bezpośredniego powierzenia z uwagi na sytuację własnościową – MPK w 70 proc. należy do firmy Kieleckie Autobusy Spółka Pracownicza.
Przetarg dotyczy dziesięcioletniej obsługi linii autobusowych w Kielcach (od 2018 do 2027 r.) Zgodnie z obecnym stanem nowy przewoźnik będzie musiał dysponować 123 pojazdami. Zamawiający szacuje wielkość usługi na 10 297 000 kilometrów przejechanych z pasażerami rocznie i chce przeznaczyć na nią 601 475 342,59 zł netto w ciągu całej dekady.
W ramach usługi przewoźnik otrzyma od ZTM 25 autobusów hybrydowych (10 przegubowych i 15 standardowych). Pozostałe będzie musiał zapewnić we własnym zakresie. Chodzi o 5 autobusów MIDI (mieszczących 55 pasażerów w tym 10 siedzeń), 87 autobusów MAXI (standardowych, 12 metrowych, mieszczących 90 pasażerów, 20 siedzeń), oraz 31 autobusów MEGA (przegubowych, mieszczących 135 pasażerów, 25 siedzeń). Co istotne, nie muszą być nowe. Zamawiający wymaga, by średni wiek taboru w czasie trwania umowy nie przekraczał 8 lat.
Przewidziano, że autobusy klasy mega będące w posiadaniu operatora wykonają ok 2 270 000 wzkm (część A), natomiast autobusy klasy maxi i midi – ok. 6 102 000 wzkm (część B). Z kolei autobusy, które powierzy operatorowi ZTM w wersji mega – 550 000 wzkm (część C), zaś maxi – 1 375 000 wzkm (część D).