Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie rozstrzygnął przetarg na obsługę komunikacyjną linii zastępczych z Warszawy do Piastowa oraz Pruszkowa w czasie zamknięcia linii kolejowej 447 do Grodziska Mazowieckiego. Wybrano dobrze znaną warszawiakom i mieszkańcom aglomeracji firmę PKS Grodzisk Mazowiecki, która będzie wozić pasażerów wysłużonymi Scaniami.
Wielkimi krokami zbliża się remont linii kolejowej 447 na odcinku pomiędzy Warszawą Włochami a Grodziskiem Mazowieckim. Od września przez około rok ruch pociągów po torach podmiejskich na tej obleganej trasie będzie całkowicie wstrzymany. To duże wyzwanie
w zakresie komunikacji zastępczej.
Do utrudnień w strefie biletowej przygotowuje się też Zarząd Transportu Miejskiego, który w kwietniu
ogłosił przetarg na świadczenie usługi zastępczej komunikacji autobusowej od 3 września 2017 r. do 1 września 2018 r. na liniach łączących Piastów oraz Pruszków z Warszawą. Zamawiający zaznacza, że w przypadku zmian terminu modernizacji linii kolejowej termin świadczenia usług może ulec nieznacznemu wydłużeniu bądź skróceniu.
W postępowaniu
wpłynęły trzy oferty – od PKS Grodzisk Mazowiecki, konsorcjum PKS Polonus i Europa Express City, a także konsorcjum Arriva Bus Transport. Dzisiaj (19 lipca) ZTM poinformował o rozstrzygnięciu postępowania. Wykluczono ofertę złożoną przez Polonusa i Europę Express City. Wybrano, co nie zaskakuje, ofertę PKS Grodzisk Mazowiecki, który – z kwotą 14,177 mln zł – okazał się najtańszy. Przewoźnik zaoferował 32 autobusy Scania Omnicity, które są dobrze znane pasażerom – były wykorzystywane w ramach zakończonego wieloletniego kontraktu na usługi przewozowe w Warszawie i aglomeracji. Przewoźnik nie był jednak kojarzony z wysoką jakością usług. Pojazdy spełniają normę Euro IV i – jak deklaruje przewoźnik – są klimatyzowane i monitorowane.