Władze Konstantynowa Łódzkiego informują, że nadal są zainteresowane wznowieniem komunikacji tramwajowej do Lutomierska. Tramwaje nie docierają tam od lutego, kiedy torowisko zostało podmyte. Na razie jednak prace obejmują głównie wyznaczanie miejsc wymagających pilnej naprawy.
Już cztery miesiące trwa przerwa w ruchu tramwajów pomiędzy Konstantynowem Łódzkim a Lutomierskiem. Zawieszenie przewozów związane było z podmyciem torowiska na terenie Konstantynowa Łódzkiego. Choć na początku kwietnia
rozpoczęły się wstępne roboty mające na celu przywrócenie kursów, najprawdopodobniej nie uda się to przed wakacjami.
Zniknąć ma główna przyczyna zawieszenia przewozówObecnie pas torowiska jest częściowo zajęty przez robotników remontujących drogę i chodnik, co spotkało się niedawno z
krytyką ze strony odciętej od sieci tramwajowej gminy Lutomiersk. Inwestycja drogowa rozpoczęła się w marcu tego roku, a więc już po zawieszeniu ruchu na linii 43. Jak tłumaczy jednak Elżbieta Pawlak, kierownik Referatu Techniczno-Inwestycyjnego w Urzędzie Miejskim Konstantynowa Łódzkiego, prace prowadzone przez Zarząd Dróg Wojewódzkich mają na celu także poprawę stanu linii tramwajowej.
– Na spotkaniu, które odbyło się w siedzibie Urzędu Miejskiego w Konstantynowie Łódzkim, przedstawiciele gminy Konstantynów oraz ZDW ustalili konieczność udrożnienia rowu przy torowisku przy ul. Lutomierskiej. Roboty te mają wyeliminować główną przyczynę wstrzymania ruchu tramwajowego – mówi przedstawicielka samorządu. Działania te nie wystarczą jednak do przywrócenia standardowego układu komunikacyjnego w mieście.
Wyznaczają miejsca wymagające naprawy – W chwili obecnej trwają prace zmierzające do przywrócenia ruchu – zapewnia przy tym Elżbieta Pawlak. – Polegają one m.in. na wytypowaniu punktów torowiska, które wymagają naprawy – opisuje. Choć przedstawicielka magistratu określa więc je jako zaawansowane, do etapu prowadzenia ostatecznych robót ziemnych jest jeszcze bardzo daleko. Urząd Miejski nie wskazał natomiast, kiedy można spodziewać się przywrócenia przejezdności trasy.
Przypomnijmy, że podróżujący w kierunku Lutomierska muszą przesiadać się obecnie na autobusy zastępcze linii 43B. Wszystkie kursy 43 skrócone są bowiem do trójkąta manewrowego w Konstantynowie. Najprawdopodobniej tam też zakończy się trasa wakacyjnej Letniej Linii Turystycznej. W latach ubiegłych należące do MPK, a obsługiwane przy współudziale
wolontariuszy z Klubu Miłośników Starych Tramwajów historyczne wagony 5N+5ND wystawiane były na jedną z niedzielnych brygad rozkładowo docierających do samego Lutomierska.
Zła passa tramwajów podmiejskichNieczynna pozostaje także inna odnoga łódzkiej sieci – do Pabianic. Jak poinformowało nas w zeszłym tygodniu łódzkie MPK, w złym stanie technicznym jest także najdłuższa z tras podmiejskich –
biegnąca do Ozorkowa. Już dziś do 10 km/h ograniczono dopuszczalną prędkość na jej początkowym odcinku, z którego korzystają także tramwaje linii 45 do zgierskiej pętli Plac Kilińskiego.