Po pięciu miesiącach przerwy w ruchu rozpoczyna się naprawa uszkodzonego torowiska w Konstantynowie Łódzkim. Dziś władze miasta deklarują, że tramwaj do Lutomierska pojedzie „jak najszybciej”, być może uda się jednak dotrzymać wcześnieszych założeń przywrócenia kursów wraz z początkiem września. Wykonawcą robót jest łódzkie MPK.
Już piąty miesiąc trwa przerwa w ruchu na linii tramwajowej łączącej Lutomiersk z Konstantynowem Łódzkim i dalej z Łodzią. W lutym torowisko na krótkim odcinku na terenie Konstantynowa zostało podmyte, a samorząd odpowiedzialny za utrzymanie infrastruktury nie podjął jego naprawy od razu. Podróżni korzystają więc z
autobusów zastępczych. Jak informował na początku miesiąca Urząd Miejski w Konstantynowe Łódzkim, komunikacja tramwajowa
ma zostać wznowiona we wrześniu.
Naprawę toru wykona MPK-ŁódźWiele wskazuje na to, że deklaracja ta okaże się prawdziwa. Wreszcie ruszył bowiem znacznie opóźniony remont. – Rozpoczęły się prace na torowisku przy ulicy Rszewskiej – potwierdził w rozmowie z naszym portalem Kacper Demko, kierownik Gminnego Centrum Informacji Urzędu Miejskiego w Konstantynowie Łódzkim. Następnie dokonywane mają być punktowo kolejne niezbędne naprawy, które przedstawiciel samorządu określa jako prace modernizacyjne. Należy się jednak spodziewać, że będą one mieć charakter wyłącznie przywrócenia przejezdności trasy.
– Roboty te przeprowadzi łódzkie MPK – wskazuje nasz rozmówca. – Wszystkie działania zmierzają ku temu, by tramwaj jak najszybciej mógł bezpiecznie wrócić na torowisko na trasie Konstantynów Łódzki – Lutomiersk – dodaje. Gminne Centrum Informacji nie odniosło się natomiast konkretnie do naszego pytania o koszt przeprowadzenia awaryjnych robót, który mógł wzrosnąć w związku z długim okresem wyłączenia trasy z ruchu.
Na zawieszeniu kursów cierpi ruch turystycznyPrzypomnijmy, że zawieszenie przewozów na linii lutomierskiej wpływa nie tylko na ruch codzienny, ale i turystyczny. Malownicza trasa wykorzystywana była bowiem w latach ubiegłych przez łódzką Tramwajową Linię Turystyczną. W tym roku skład historycznych wagonów generacji 5N kursuje w krótszej relacji z pętli Północna w Łodzi do Konstantynowa. W minioną niedzielę część odjazdów TLT zrealizował jednak tabor współczesny, bo tramwaj z przełomu lat 50. i 60. zeszłego stulecia uległ awarii.
Jak
informowaliśmy wczoraj, miesiąc później niż w przypadku linii do Lutomierska wznowione mają zostać także przewozy na trasie do Ksawerowa i Pabianic. Samorządy wybrały tam już wykonawcę remontu, którego zakres będzie inny niz w Konstantynowie, obejmie bowiem wymianę sieci trakcyjnej. Obie wspomniane odnogi sieci łódzkich tramwajów podmiejskich wymagają jednak o wiele szerszych robót, w tym przede wszystkim kompleksowego remontu torowiska. Gminy Konstantynów i Lutomiersk wciąż są uczestnikami porozumienia Łódzki Tramwaj Metropolitalny, ale prace nad realizacją wspólnej inwestycji podłódzkich samorządów i Łodzi
są obecnie zawieszone.