Nikt nie podkreśla tak mocno kwestii ochrony środowiska jak Skandynawowie. Widać to wyraźnie na stoisku Volvo na targach autobusowych w belgijskim Kortrijk, gdzie banderę z hasłem „zeroemisyjność” zawieszono najwyżej jak tylko się da.
"Rozwinięte społeczeństwo to nie takie, w którym biedni jeżdżą samochodami, ale takie, w którym bogaci jeżdżą komunikacją miejską" - takie hasło przyświeca stoisku szwedzkiego producenta, który pokazuje za pomocą swoich produktów, jak o jakość życia w mieście zadbać jeszcze lepiej. Mają w tym pomóc elektryczne autobusy, oczywiście, najlepiej Volvo.
Volvo 7900 Electric to kolejne rozwinięcie popularnego także i w Polsce modelu 7000 i 7700, tyle, że, jak sama nazwa wskazuje, rozwinięcie elektryczne. Prezentowany pojazd zaopatrzono w pantograf, aby na stacjach końcowych móc doładowywać baterie w pojeździe, bez konieczności zjazdu do zajezdni (co ciekawe, opcję montażu takiego pantografu mają także warszawskie solarisy, jednak nie wiadomo, czy MZA zdecyduje się na to rozwiązanie). To zdecydowanie najbardziej przestronny pojazd pokazywany w Kortrijk. Jest tak za sprawą braku jakiegokolwiek silnika w środku pojazdu, który zabierałby miejsce do siedzenia, czy stania. Całą aparaturę elektryczną umieszczono na dachu.
- Volvo oferuje także elektryczną hybrydę, ze spalinowym silnikiem o niewielkiej mocy, który wspomaga zeroemisyjny napęd. W ten sposób odwracamy pojęcie autobusu hybrydowego - powiedziała dla Transport–Publiczny.pl Maria Wedenby, menedżer strategii posprzedażowej w Volvo Bus Corporation. Drugim z pojazdów prezentowanym przez Volvo jest właśnie hybrydowana, przegubowa odmiana 7900 zaopatrzona w dodatkowy silnik elektryczny. Oczywiście, zarówno krótką, jak i przegubową odmianę 7900 wyprodukowano we Wrocławiu. Ponadto Volvo pokazało niskowejściowy podmiejski autobus serii 8900, a także niezwykle ciekawy program do kontroli floty.
- Za jego pomocą możemy śledzić wszystkie autobusy wyprodukowane przez koncern i kontrolować ich eksploatację. Dzięki temu możemy m.in przeanalizować, który z kierowców nadmiernie używa pedału gazu, lub w wypadku awarii, szybciej zamówić części. To olbrzymia pomoc dla przewoźników - wyjaśniała Maria Wedenby.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.