MPK w Krakowie ogłosiło przetarg ramowy na dostawę nie więcej niż 50 tramwajów przegubowych od długości od 32 do 35 metrów. Cena o wyborze zdecyduje tylko w 40%. Tramwaje mają mieć możliwość jazdy bez zasilania z sieci trakcyjnej na dystansie co najmniej 3 km.
Ruszył zapowiadany przetarg MPK Kraków na dostawę nowych tramwajów. Postępowanie zakłada zakup nie więcej niż pięćdziesięciu nowych, niskopodłogowych, przegubowych wagonów tramwajowych w ramach umowy ramowej, przy czym pierwsze zamówienie obejmie 35 sztuk. Jednokierunkowe tramwaje mają mieć długość od 32 do 35 metrów. Wykonawca będzie musiał zapewnić wyposażenie i narzędzia specjalne.
Przewoźnik chce uzyskać dofinansowanie unijne dla projektu, co będzie determinować zapewne wypełnianie umowy ramowej. Zgodnie ze specyfikacją pojazdy mają posiadać co najmniej 60% niskiej podłogi, a także być przystosowane do jazdy bez zasilania z sieci trakcyjnej na dystansie co najmniej 3000 metrów. Więcej o specyfikacji piszemy
tutaj.
Termin składania ofert mija 10 października br. Najważniejszym parametrem, decydującym o wyborze, są parametry techniczne. Ocenie podlegają wózki jezdne, silnik trakcyjny, przekładnia mechaniczna, koła, podłoga w przedziale pasażerskim, system ogrzewania i schładzania powietrza w tramwaju, otwory okienne w przedziale. Waga tego kryterium wynosi 50 %. Druga w kolejności jest cena, której waga wynosi 40%. Pozostałe parametry podlegające ocenie: gwarancja na każdy tramwaj ponad 36 miesięcy (2%), podatność do przemieszczenia się elementów ramy wózka (2%), szerokość światła otwartych drzwi dwuskrzydłowych (2%), ukształtowanie ściany czołowej dla podniesienia bezpieczeństwa przechodniów (2%) oraz koszt eksploatacji (2%).
Obecnie najnowszymi tramwajami we flocie MPK są
Krakowiaki, dostarczone z zeszłym roku przez Pesę, choć z problemami i opóźnieniami. Pojazdy o długości ok. 43 metrów dzierżą miano najdłuższych w kraju. Wcześniej przewoźnik sprowadzał używane wozy, a także kupował tramwaje Bombardiera.