Połączenie tramwajowe z Łodzi do Pabianic najprawdopodobniej zostanie wznowione w październiku. Władze Ksawerowa zwiększyły bowiem budżet na remont sieci trakcyjnej i wybrały wykonawcę robót, który na ich realizację ma czas do końca września. Ta sama firma odpowiada za prace prowadzone na terenie Pabianic. Planowo ukończy je 6 października.
Urząd Miejski w Pabianicach opublikował szczegółowy harmonogram wymiany sieci trakcyjnej na swoim odcinku trasy tramwajowej do Łodzi. Jak informowaliśmy już wielokrotnie, ruch na linii jest obecnie zawieszony. Jego przywrócenie ma być możliwe 7 października – dzień wcześniej wykonawca robót, krakowski Progreg, planuje zakończyć montaż przewodu jezdnego, co jest ostatnim zaplanowanym etapem inwestycji.
Ksawerów zwiększa budżet na niezbędny remont Według dokumentu przygotowanego przez Progreg, a zaakceptowanego przez naczelnika Wydziału Infrastruktury Technicznej i Komunikacji UM Pabianice Andrzeja Różańskiego, do 30 lipca przygotowany ma zostać projekt nowej sieci trakcyjnej. W ciągu tygodnia wykonawca chce uzyskać akceptację zamawiającego i łódzkiego MPK, a następnie zacząć roboty. Do końca sierpnia zrealizowane mają zostać wszelkie prace demontażowe i montaż konstrukcji wsporczych.
Wznowienie komunikacji tramwajowej do Pabianic będzie możliwe także dzięki decyzji gminy Ksawerów o przeprowadzeniu remontu sieci na swoim odcinku trasy pomimo znacznego wzrostu kosztów względem pierwotnych oczekiwań małego samorządu. Tamtejszy urząd gminy zamierzał przeznaczyć na roboty 140 tys. zł. Jedyna oferta złożona w przetargu była jednak przeszło dwukrotnie droższa.
Pabianice z kolejnym zamówieniem ws. robótW zeszłym tygodniu informowaliśmy już, że
gmina Ksawerów zamierzała zaakceptować propozycję oferenta. Ostatecznie w piątek rozstrzygnięto
postępowanie, przyznając zamówienie Progregowi. Ten sam podmiot wykona więc roboty na całym odcinku od granicy Łodzi do pabianickiej pętli u zbiegu ulic Łaskiej i Wiejskiej (za wyjątkiem fragmentu od pętli Duży Skręt do Dworu Kapituły Krakowskiej, na którym sieć nie wymaga wymiany). Jak wynika z komunikatu o wyniku ksawerowskiego przetargu podpisanego przez wójta gminy Adama Topolskiego, wartość prac wyniesie ostatecznie niecałe 320 tys. zł.
Choć oba samorządy wybrały już wykonawcę robót, nie kończy się seria postępowań związanych z awaryjnym remontem. Pabianice poszukują bowiem w trybie zamówienia ofertowego podmiotu realizującego nadzór inwestorski w specjalnościach konstrukcyjno-budowlanej i elektroenergetycznej. Oferty w tej sprawie przyjmowane są do najbliższego czwartku.
Remont sieci zmniejsza wartość projektu unijnegoWciąż nie wiadomo natomiast, jaki będzie wynik konkursu projektów transportowych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. Jednym ze zgłoszonych projektów jest kompleksowa modernizacja infrastruktury – za wyjątkiem wymiany sieci trakcyjnej, która będzie prowadzona w najbliższych miesiącach. Zmniejsza to sumaryczną wartość projektu o ok. 1 mln zł.