PKP PLK częściowo porozumiały się z Warszawą w sprawie rozbiórki obiektów inżynieryjnych w ciągu linii obwodowej. Już w ten weekend rusza demontażu wiaduktów nad ulicą Kasprzaka. Nie wiadomo jeszcze ile będą trwały utrudnienia na Obozowej, co było przedmiotem sporu miastem a koleją – trwają rozmowy na temat zmiany technologii, która pozwoliłaby na skrócenie czasu utrudnień czterech miesięcy do dwóch tygodni.
Od marca trwa remont linii obwodowej w Warszawie. – To jedna z najważniejszych inwestycji obecnie prowadzonych na terenie miasta stołecznego Warszawy, jeżeli chodzi o transport kolejowy – przypomina Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.
Na pierwszy rzut KasprzakaPrace są widoczne na całym odcinku. – Wykonawca zdemontował sieć trakcyjną i słupy trakcyjne na odcinku 8,5 km od Warszawy Gdańskiej do peronu nr 8 Warszawy Zachodniej, układ torowy na odcinku 5 km, zabezpieczył materiały na przyszłe prace, w tym m.in. 20 km szyn, 30 tys. ton żwiru i tłucznia oraz 12,5 tys. podkładów. Prawie zakończono również wycinki , trwają prace z przekładaniem instalacji – informuje Konrad Kuźniarski, dyrektor projektu z PKP PLK.
Teraz rozpocząć się ma kolejny etap inwestycji. – W najbliższy weekend zaczynamy rozbiórki obiektów inżynieryjnych nad ulicami – mówi Kuźniarski. Na pierwszy ogień idzie jeden z dwóch wiaduktów nad Kasprzaka. Utrudnienia rozpoczną się w piątek 26 maja o godz. 22 i potrwają do poniedziałku 29 maja do godz. 5:00. Ulica Kasprzaka będzie nieprzejezdna, a objazd prowadzić będzie Wolską. W kolejny weekend w podobnym trybie będzie prowadzona rozbiórka drugiego z wiaduktów. – Następnie przechodzimy na Wolską, gdzie prace również będą prowadzone weekendami (10-11 i 17-18 czerwca) – wylicza Kuźniarski.
Obozowa krócej?Nadal jednak nie uzgodniono kwestii ulicy Obozowej, na której ruch miał być wstrzymany aż na cztery miesiące. Miasto na takie rozwiązanie
zgodzić się jednak nie chce. – Jako urzędnicy miasta musimy dbać o to, by wszystkie prace odbywały się z jak najmniejszymi utrudnieniami dla mieszkańców. Na ostatnim spotkaniu z inwestorem doszliśmy do stanowiska, że do końca miesiąca otrzymamy informację, czy jest zgoda na zmianę technologii, co dawałoby możliwość skrócenia zamknięcia Obozowej do dwóch tygodni w okresie wakacyjnym – mówi Michał Domaradzki, zastępcza dyrektora Biura Mobilności w Urzędzie Miasta.
Zarządca infrastruktury oczekuje teraz na informacje od wykonawcy co do nowych technologii. – Obozowa była zaplanowana jako belki, które miały być obetonowane. To wymaga czasu. Wykonawca zaproponował rozwiązania w postaci płyty, którą można byłoby nasuwać na obiekt. Oczekujemy od wykonawcy przedłożenia odpowiedniej dokumentacji projektowej wraz z obliczeniami, które potwierdzają, że zaproponowane rozwiązania są równoważne do tych, które zostały przewidziane pierwotnie. Następnie przystąpimy do procedury formalno-prawnej dotyczącej zmiany umowy – mówi Konrad Kuźniarski. Przebudowa jest współfinansowana ze środków unijnych, więc konieczna będzie też zgoda instytucji rozliczających projekt.
Koniec w marcu– Po wykonaniu demontażu obiektów inżynieryjnych ruszą prace z usuwaniem kolizji, jak i prace konstrukcyjne nowych obiektów inżynieryjnych, które rozpoczną się pod koniec czerwca i potrwają do 30 listopada – mówi Kuźniarski. W przypadku Wolskiej i Kasprzaka mają być one prowadzone przy zachowaniu przejezdności ulic. Wyłączeń z ruchu będzie natomiast wymagać przebudowa kolizji. Prace mają zakończyć się w marcu przyszłego roku.