Sieć łódzkiej komunikacji miejskiej znów się rozszerzyła – z początkiem lutego autobusy zaczęły obsługiwać nowe przystanki w strefie przemysłowej na granicy Łodzi i Konstantynowa. Linia 69 stała się więc kolejną trasą autobusową wyjeżdżającą poza granice miasta.
Leżące na osiedlu Nowy Józefów na pograniczu Łodzi i Konstantynowa tereny Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej stają się miejscem pod budowę kolejnych zakładów przemysłowych, w których zatrudnienie znajdują setki łodzian. Fabryki powstają jednak na dawnych nieużytkach, do których jeszcze niedawno nie docierała żadna komunikacja zbiorowa. Kryterium uliczne obok dotychczasowej pętli
Obszar ŁSSE wydaje się jednym z nielicznych w Łodzi, gdzie transport zbiorowy stara się podążać za oczekiwaniami pasażera. Kiedy powstawało tu pierwsze duże miejsce pracy, fabryka żyletek, u zbiegu ulic Gilette i Inwestycyjnej – dokładnie na granicy miasta – wybudowano trzystanowiskową pętlę, z której od 2005 roku korzystały wydłużone linie 69, 98 i 99. Początkowo zakład obsługiwany był wyłącznie w godzinach zmian (w pozostałych porach kursy kierowane były na dotychczasowe krańce), później linia 98 zaczęła docierać tu regularnie w ciągu całego dnia.
Od początku lutego obsługa strefy została ponownie rozszerzona. Autobusy linii 69 nie kończą już biegu na pętli Nowy Józefów, ale zawracają na kryterium ulicznym Gilette – Innowacyjna – Janika – Inwestycyjna, którego część znajduje się na terenie Konstantynowa Łódzkiego. Łączna długość nowego odcinka trasy to blisko 2 km. Wydłużenie znacznie skraca drogę m.in. do fabryki opakowań Amcor (dojście piesze zajmowało dotychczas ok. 10 min.) czy do zakładu produkcji elementów budowniczych Schrag.
Dla pracowników zmianowych i biurowych
Na nową trasę skierowane zostały wszystkie kursy dojeżdżające dotychczas do krańca Nowy Józefów. Choć autobus dojeżdża tu zaledwie sześć – osiem razy dziennie, godziny kursów są dobrze dostosowane do pór zmian w fabryce – o 6:00, 14:00 i 22:00. W porach największej frekwencji kierowane są dwa autobusy pod rząd. Od poniedziałku do piątku można tu dojechać także w godzinach pracy biurowej – na 8:00 i po 16:00.
Lutowa zmiana dobrze obrazuje, że niewielka korekta przebiegu trasy – niewymagająca ani rozwoju siatki połączeń, ani znaczących inwestycji infrastrukturalnych, ani nawet znaczącej przebudowy dotychczasowego rozkładu jazdy, może wyraźnie zwiększyć atrakcyjność transportu zbiorowego dzięki łatwiejszemu do niej dostępowi. Nieco zastanawia tylko wybór wydłużonej linii – spośród trzech obsługujących ŁSSE 69 jest jedyną, która omija ścisłe centrum miasta. Pozwala natomiast na bezpośredni dojazd na duże blokowiska w dzielnicach Górna oraz Widzew.
Coraz więcej tras poza Łódź
Choć trasa linii 69 tylko nieznacznie wykracza poza granice Łodzi, a autobusy obsługują nie mieszkańców Konstantynowa, a łodzian, którzy pracują w zakładach jedynie administracyjnie wysuniętych poza miasto, połączenie stało się kolejną linią dynamicznie rozwijającego się systemu linii podmiejskich. Od niedawna łączą one Łódź z wszystkimi mniejszymi ośrodkami aglomeracji. Kilka miesięcy temu dodatkowe połączenie z Teofilowem i Radogoszczem uzyskał Aleksandrów Łódzki.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.