Pod koniec kwietnia, po miesięcznych testach złączonych ze sobą tyłami wagonów 805Na, Zarząd Dróg i Transportu zapowiadał, że takie rozwiązanie nie będzie więcej stosowane. Jako powód naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej ZDiT Jacek Sarzało podawał niską pojemność takiego składu. Wobec zbliżającego się wyłączenia z ruchu skrzyżowania Piotrkowska - Żwirki zmieniono jednak decyzję.
Złączone w nietypowy sposób tramwaje na ulicach Łodzi wyglądały malowniczo, ale wydawało się, że pomysł upadł. - Wykorzystywano zaledwie połowę powierzchni obu wagonów, ponieważ drzwi były po różnych stronach i podczas jazdy w jednym kierunku pasażerowie mogli wsiadać tylko do jednego z nich -
tłumaczył kilka tygodni temu Jacek Sarzało z Zarządu Dróg i Transportu.
Okazuje się jednak, że wakacyjne remonty wymuszają skorzystanie z nietypowego rozwiązania. Jeszcze na początku maja Sarzało zapewniał, że brakujące tramwaje łódzki przewoźnik spróbuje zastąpić autobusami i że nieprzypadkowo na czas remontów wybrano wakacje, gdy pasażerów jest mniej. Ale okazało się, że pojazdów, które można do tego użyć, jest za mało.
- Taboru fabrycznie przystosowanego do jazdy w dwóch kierunkach jest w Łodzi mniej, niż planowaliśmy - tłumaczy dziś Jakub Tarka ze ZDiT. Podczas wakacyjnej przebudowy skrzyżowania na trasie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego wszystkie posiadane przez MPK pojazdy serii M6S, M8C i GT8ZR będą musiały zostać skierowane do obsługi linii wahadłowych Z2 (Północna - Kościuszki/Żwirki) oraz Z4 (Plac Niepodległości - Piotrkowska/Żwirki). - A składy "osiemsetpiątek" będą wykorzystywane do obsługi linii Z1 z Dworca Łódź Chojny do skrzyżowania Kilińskiego - Tuwima - dodaje J. Tarka. Linia Z2 w dotychczasowej relacji Augustów - Tuwima zostanie zlikwidowana w zamian za wydłużenie linii autobusowej Z10.
Według informacji pracowników MPK, odwrotnie połączonych składów ma być 12. Oprócz "testowej" pary 2900 2901 mają do nich należeć: 2301 2300, 2306 2322, 2631 2632 z zajezdni Chocianowice oraz co najmniej jeden skład stacjonujący przy Telefonicznej.