Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź: Kolejna sygnalizacja świetlna wyłączona

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
16-07-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Łódź: Kolejna sygnalizacja świetlna wyłączona
fot. Roman CzubińskiTramwaj na Narutowicza przy Piotrkowskiej
Przyspieszenie ruchu tramwajowego oraz ułatwienie przechodzenia przez ulicę przy zachowaniu dotychczasowego poziomu bezpieczeństwa – to spodziewane efekty zmiany trybu działania sygnalizatorów na skrzyżowaniu Narutowicza – Piotrkowska. Decyzja w tej sprawie zapadła w piątek. Sytuacja będzie jednak obserwowana, by w razie potrzeby przywrócić fazy świateł zielonych i czerwonych.

Skrzyżowanie Piotrkowskiej z Narutowicza to ważne miejsce łódzkiej sieci tramwajowej. Przebiegają tędy trasy linii dowożących do centrum mieszkańców dużych osiedli: 9 z Widzewa na Zdrowie, 12 z Retkini na Stoki (ta obecnie z powodu remontu ul. Gdańskiej i Kopernika kursuje objazdem) i 13 z Chojen-Dąbrowy na Teofilów. Na ich trasach często dochodzi do opóźnień – powszechnie uważa się, że jedną z przyczyn niepunktualności tramwajów są właśnie zbyt długie postoje na światłach. Poza wakacyjnym rozkładem jazdy dwunastka kursuje w godzinach szczytu co 6 minut, a dwie pozostałe linie – co 12, co oznacza, że przez większość dnia tramwaj przejeżdża przez skrzyżowanie w którymś kierunku co 1,5 minuty. Brak większego ruchu kołowego (Piotrkowska jest na tym odcinku deptakiem, a odcinek Narutowicza i Zielonej między Wschodnią a Gdańską jest dostępny tylko dla wjazdów docelowych), duże są natomiast, szczególnie w weekendy, potoki pieszych.

Władze miasta są przekonane, że wyłączenie świateł wyjdzie na dobre wszystkim uczestnikom ruchu. – Kierowcy spotkają tam migające żółte światło. Upłynni to przejazd tramwajom, a piesi nie będą musieli czekać na swoją kolej – uzasadnia dokonaną zmianę komunikat łódzkiego Urzędu Miasta. Oprócz tego przez skrzyżowanie mają łatwiej przejeżdżać kierowcy dokonujący wjazdów docelowych, a także liczni w tym rejonie miasta rowerzyści i rikszarze.

Polityka łódzkiego Zarządu Inwestycji Miejskich oraz Zarządu Dróg i Transportu w sprawie sygnalizacji świetlnych jest niejednoznaczna. Z jednej strony coraz częściej urzędnicy dochodzą do wniosku, że włączenie trybu żółtego światła pulsującego jest w wielu przypadkach rozwiązaniem prostszym i bardziej logicznym, niż ciągłe próby optymalizacji ustawień poszczególnych faz. Urząd Miasta przypomina, że podobna decyzja została niedawno podjęta w sprawie trzech skrzyżowań przy dworcu Łódź Fabryczna. Światła na rogu Składowej i POW, al. Rodziny Poznańskich z al. Rodziny Scheiblerów i Poznańskich z al. Rodziny Grohmanów wyłączono w połowie maja. Podobnie jak przy Piotrkowskiej, jako uzasadnienie podawano ułatwienie ruchu pieszych i zwiększenie przepustowości węzła przy dworcu dla tramwajów (dwie wycofane stamtąd linie tramwajowe nie zostały jednak przywrócone do tej pory). Stosuje się też weekendowe (od godz. 18 w piątek do 6 rano w poniedziałek) wyłączenia sygnalizacji na większości skrzyżowań deptakowego odcinka Piotrkowskiej między al. Mickiewicza a Placem Wolności.

Z drugiej – na nowo projektowanych inwestycjach wciąż planuje się montowanie sygnalizacji na kolejnych skrzyżowaniach, w tym takich, na których celowość takiego działania budzi poważne kontrowersje. Za przykład może posłużyć opisywany przez nas przypadek odcinka ul. Dąbrowskiego między Podgórną a Rzgowską. Sygnalizacja powstanie tam w trzech miejscach: na przecięciu ze Rzgowską, Łomżyńską i Kilińskiego. Równorzędne skrzyżowanie Dąbrowskiego – Kilińskiego ma dziś opinię jednego z najbezpieczniejszych w Łodzi, Łomżyńska natomiast jest osiedlową uliczką odznaczającą się niewielkim ruchem. Przedstawicielka ZIM uzasadniała wtedy chęć zmiany organizacji ruchu między innymi tym, że... kierowcy nie lubią skrzyżowań równorzędnych.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Łódź z ofertami na studium dla torowiska na Aleksandrowskiej

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium tramwaju na Warszawskiej

Przestrzeń

Zobacz również:

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Przestrzeń

Łódź sprowadzi używane tramwaje z Jeny

Witold Urbanowicz 30 sierpnia 2023

Łódź: Jest umowa na studium dla Konstantynowskiej i węzła Koziny

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium torowiska do pętli Kurczaki

Przestrzeń

Łódź z ofertami na studium dla torowiska na Aleksandrowskiej

Przestrzeń

Łódź wybrała wykonawcę studium tramwaju na Warszawskiej

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5